Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Psikoloji kavramlarını tanımlar.
|
2) ● İkna ve propaganda kavramlarını kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● İletişim, Tasarım ve Psikoloji süreçleri arasındaki bağı kurar.
|
2) ● Tasarım sürecini deneyimler
|
3) ● Alana özgü kurumsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanıtılması ve ders hazırlığı ile ilgili öğrencilere ön bilgi verilmesi. |
|
|
2) |
İletişim, tasarım ve psikoloji kavramlarına giriş. Bu kavramların ortak payda etrafında birleştirilmesi. |
|
|
3) |
Sigmund Freud, Ego, İd, SüperEgo kavramları. |
|
|
4) |
Gestalt Kuramı |
|
|
5) |
Motivasyon ve Kişilik kuramları. |
|
|
6) |
İhtiyaçlar Kuramı, Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi, |
|
|
7) |
Murray’ın İhtiyaçlar Gösterisi Kuramı ve Mc Clelland’ın Başarı İhtiyacı Yaklaşımı |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Kitle kavramı ve Kitlelerin Psikolojisi(Le Bon) |
|
|
10) |
Kitle Davranışı (Gasset’in Kitlelerin Ayaklanması, Hemingway’ın Çanlar Kimin İçin Çalıyor kitabı ve Dickens’ın İki Şehrin Hikayesi kitaplarından örnek pasajlar) |
|
|
11) |
Propaganda (Chomsky Modeli; Nazilerin, Sovyetlerin ve Amerikalıların hazırladığı propaganda afişleri) |
|
|
12) |
İkna: Rıza Üretimi-inandırma ve kandırma- (Cengiz Anık, Siyasal İkna Kitabı) |
|
|
13) |
Rıza Üretimi -inandırma-, siyasal seçim afişleri tasarımı(Demokrat ve AK Parti Karşılaştırılması)(Ödev, 13 hafta göz önüne alınarak herhangi bir konuda hedef kitle ve SWOT Analizi yapılacak. Bu bilgiler ışığında bir kampanyanın tasarımı yapılacak |
|
|
14) |
Ödev sunumları. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
3 |
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
3 |
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
4 |
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
4 |
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
5 |
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
5 |
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
5 |
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
5 |
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
5 |
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
5 |
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
5 |
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
5 |
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
|
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
29 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
33 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |