Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkili konuşma ve iletişimde düzgün konuşma özelliklerini sıralar.
|
2) Sözlü iletişim ve sunumda sesin önemini ve mükemmel ses özelliklerini tanımlar.
|
3) Türkçe söyleyişte önemli özellikleri ve yazı ve konuşma dilindeki farkları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim ve sunum tekniklerinde diksiyonun önemini değerlendirir.
|
2) Etkili konuşma yapmak için sunum tekniklerini uygular.
|
3) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmaları beden diliyle birleştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazı ve konuşma dilindeki farkları gözeterek etkili konuşma planı hazırlar.
|
2) Etkili konuşma ve diksiyon çerçevesinde hazırladığı sunumlarda zamanı yönetir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
TANIŞMA – İLETİŞİMİN ÖNEMİ- DERSİN İÇERİĞİ |
|
|
2) |
Sözlü iletişimde sesin önemi, ses olayı. Konuşmada mükemmel ses özellikleri: işitilebilir olma, hız düzeyi, hoşa gitme/tını, ses bükümü, anlaşılabilir olma. |
|
|
3) |
Ses çalışmaları, ses bükümü alıştırmaları |
|
|
4) |
Sözlü iletişimde tonlamanın yeri. Tonlama çalışmaları. |
|
|
5) |
Sözlü iletişimi olumsuz etkileyen durumlar: konuşma ve ses kusurları. Başlıca selen kusurları ve boğumlanma kusurları. |
|
|
6) |
İyi bir sözlü iletişim için: anlaşılır ses çıkarma. Doğru boğumlanma ve Türkçe’deki ünlü harflerin sesletimi. |
|
|
7) |
Türkçe’deki ünsüz harflerin sesletimi, bu seslerin doğru çıkarılması. |
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
Sözlü iletişim için anadilimizin özelliklerini tanımak: Türkçe söyleyişte özellikler. Yazı ve konuşma dilinde farklar |
|
|
10) |
Etkili sözlü iletişim için Türkçe konuşmada önemli özellikler: ulama, ezgi, durak/söz noktalaması, ussal/duygusal anlatım, vurgu |
|
|
11) |
Etkili konuşma planı yapmak. Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar. Sunum Teknikleri. Konuşmaları beden diliyle destekleme. |
|
|
12) |
Yazılı İletişim: özel yazışmalar, resmi yazışmalar, iş yazışmaları, elektronik posta. Anlatım Bozukluğu. |
|
|
13) |
ÖDEV SUNUMLARI
|
|
|
14) |
SUNUM ÖDEVLERİ |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
|
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
|
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
|
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|