Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal tasarımı kendi kurumsal, profesyonel veya kişisel bağlamınızda nasıl uygulayacağınıza dair anlayışınızı geliştirmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal tasarım çerçevesi ve uygulamaları ile sosyal, çevresel veya sistemik bir sorunu ele alma konusunda uygulamalı deneyim kazanmak
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal bağlamlar ve sonuçlar için, içinde ve bunlarla birlikte tasarım yapmanın ne anlama geldiğine dair eleştirel bir anlayış geliştirmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş: Sosyal Tasarım Nedir? |
|
|
2) |
|
|
|
3) |
Sosyal tasarımın güncel manzarası |
|
|
4) |
Ana akım tasarımın eleştirisi: neden sosyal tasarım? |
|
|
5) |
Temel sosyal kuramlar: sosyal olandan nasıl anlam çıkarırız? |
|
|
6) |
Sosyal tasarımın ilkeleri: tasarıma nasıl yaklaşırız? |
|
|
7) |
Vize haftası |
|
|
8) |
Vize revizyonu |
|
|
9) |
Araştırma, analiz, sentez, fikir üretimi, prototip oluşturma ve oluşan etkiyi anlama üzerine metot ve uygulamalar |
|
|
10) |
Etik, eleştirellik ve düşünümlülük |
|
|
11) |
Projeler için geri bildirim haftası |
|
|
12) |
Makro durumlar tasarımı nasıl etkiler? Politik tasarım ve sosyal tasarımın ilişkisi |
|
|
13) |
Küreselleşme ve yeni tasarım stratejileri |
|
|
14) |
Geri bildirim ve revizyon |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
1) |
Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
1) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
1) |
Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır. |
|
1) |
İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir. |
|
2) |
Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir. |
|
2) |
Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir,
alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir. |
|
2) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
2) |
Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
2) |
İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
3) |
Estetik bilgisine ve duygusuna sahiptir. |
|
3) |
Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir. |
|
3) |
Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir. |
|
3) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
3) |
Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir. |
|
4) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar. |
|
4) |
Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
5) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
5) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
6) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|