DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70210METOS-ITG0142 | Sosyal Tasarım | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. BENGİSU BAYRAK SHAHMIRI |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Profesör Dr. BENGİSU BAYRAK SHAHMIRI |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders, tasarımda etik ve sosyal konuların yanı sıra küreselleşme ve bilgi teknolojilerinin kentsel yaşam ve ekolojinin maddi temeli üzerindeki etkisini inceleyecektir. Öğrenciler teorik tartışmalara katılacak, önemli sanatsal ve tasarım örneklerini inceleyecek ve göze çarpan tasarım stratejilerini kullanarak sınıf projeleri geliştireceklerdir. Ders, konferanslar, okuma tartışmaları, sanatçılar, tasarımcılar ve akademisyenler tarafından yapılan sınıf sunumları ve saha ziyaretlerinin bir kombinasyonudur. Öğrenciler özel sosyal projeler üzerinde çalışmak üzere gruplar oluşturacaklardır. Kolektif üretim ve tartışma son derece teşvik edilmektedir. Dersin amacı aktif bir araştırma ve üretim programını teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal tasarımı kendi kurumsal, profesyonel veya kişisel bağlamınızda nasıl uygulayacağınıza dair anlayışınızı geliştirmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal tasarım çerçevesi ve uygulamaları ile sosyal, çevresel veya sistemik bir sorunu ele alma konusunda uygulamalı deneyim kazanmak |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyal bağlamlar ve sonuçlar için, içinde ve bunlarla birlikte tasarım yapmanın ne anlama geldiğine dair eleştirel bir anlayış geliştirmek |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse giriş: Sosyal Tasarım Nedir? | ||
2) | |||
3) | Sosyal tasarımın güncel manzarası | ||
4) | Ana akım tasarımın eleştirisi: neden sosyal tasarım? | ||
5) | Temel sosyal kuramlar: sosyal olandan nasıl anlam çıkarırız? | ||
6) | Sosyal tasarımın ilkeleri: tasarıma nasıl yaklaşırız? | ||
7) | Vize haftası | ||
8) | Vize revizyonu | ||
9) | Araştırma, analiz, sentez, fikir üretimi, prototip oluşturma ve oluşan etkiyi anlama üzerine metot ve uygulamalar | ||
10) | Etik, eleştirellik ve düşünümlülük | ||
11) | Projeler için geri bildirim haftası | ||
12) | Makro durumlar tasarımı nasıl etkiler? Politik tasarım ve sosyal tasarımın ilişkisi | ||
13) | Küreselleşme ve yeni tasarım stratejileri | ||
14) | Geri bildirim ve revizyon |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
DÖÇ1 |
DÖÇ2 |
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |