Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Görsel Algı dersinin öğrenme çıktıları Grafik Bölümü’nün “görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar”, “görsel algıyı görsel sanatlar ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder”, “görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir”, “günlük yaşam, görsel imge ve iletişim tasarımı arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir”, “tasarımlarında edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir” program çıktılarıyla ilişkilidir.
|
2) ● Yaratıcı alanlar arasındaki ilişkisellik boyutunu tanımlar.
|
3) Görsel Algı dersinin öğrenme çıktıları Grafik Bölümü’nün “görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar”, “görsel algıyı görsel sanatlar ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder”, “görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir”, “günlük yaşam, görsel imge ve iletişim tasarımı arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir”, “tasarımlarında edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir” program çıktılarıyla ilişkilidir.
|
4) ● Etkileşimli sanatlar ve tasarım kavramlarını sanat ve tasarım tarihi kapsamında ifade eder.
|
5) ● Psikocoğrafya kavramını tanımlar ve etkileşimli sanat ve tasarımdaki yerini belirler
|
6) ● Etkileşimli kentsel sanat projeleri tasarlayabilir.
|
7)
8.2) Görsel Algı dersinin öğrenme çıktıları Grafik Bölümü’nün “görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar”, “görsel algıyı görsel sanatlar ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder”, “görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir”, “günlük yaşam, görsel imge ve iletişim tasarımı arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir”, “tasarımlarında edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir” program çıktılarıyla ilişkilidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Etkileşimli sanat ve tasarım kavramlarını iletişim ve tasarımı alanında değerlendirir.
|
2) ● Kent ve sanat-tasarım arasındaki ilişkileri İletişim ve Tasarımı alanında değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Görsel Algı dersinin öğrenme çıktıları Grafik Bölümü’nün “görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar”, “görsel algıyı görsel sanatlar ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder”, “görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir”, “günlük yaşam, görsel imge ve iletişim tasarımı arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir”, “tasarımlarında edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir”, “yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir” program çıktılarıyla ilişkilidir.
|
2) ● Etkileşimli sanat ve tasarım çalışmaları aracılığıyla disiplinlerarası kolektif çalışmalar gerçekleştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. |
|
|
2) |
2. Disiplinlerarasılık kavramı ve sanatta uygulama biçimlerine giriş. |
|
|
3) |
3. Sanatın geleneksel sunum biçimleri ve alternatif etkileşimli arayışlar I. |
|
|
4) |
4. Sanatın geleneksel sunum biçimleri ve alternatif etkileşimli arayışlar II. |
|
|
5) |
5. Sitüasyonistler, yürüme, dérive (sürüklenme) ve kent keşfi. |
|
|
6) |
6. Arazide sanat, yürüme, etkileşim ve eylem örnekleri. |
|
|
7) |
7. Marina Abramovic ve katılımlı ve etkileşimli sanat uygulamaları. |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
9. Fluxus ve etkileşim I. |
|
|
10) |
10. Fluxus ve etkileşim II. |
|
|
11) |
11. Ai Weiwei ve etkileşimli sanat örnekleri |
|
|
12) |
12. Rachel Whiteread ve kent. |
|
|
13) |
13. Öğrenci sunumları |
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Editorial), The Twenty-first Century Art Book, 2014. London: Phaidon.
Belting, Hans, Global Studies: Mapping Contemporary Art, 2012. Hatje Cantz Publishing.
Belting, Hans, The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds, 2013. The MIT Press.
London: Thames and Hudson.
Bonham-Carter, Charlotte, 2016, The Contemporary Art Book. London: Carlton Books.
(Ed) Perry, Gill and Paul Wood, 2004, Themes in Contemporary Art. Milton Keynes: Open Univ.
Stallabrass, Julian (Çev: Esin Soğancılar), 2016, Sanat A.Ş. İstanbul: İletişim Y.
Thomson, Don (Çev: Renan Akman), 2012, Sanat Mezat. İstanbul: İletişim Y.
Materyal
|
Diğer Kaynaklar: |
Öğrencilere bu kaynakların dışında makaleler ders sayfasına yönlendirilecektir.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir. |
5 |
|
1.1 İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir. |
5 |
|
1.2 İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
4 |
2) |
İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir. |
5 |
|
2.1 İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
5 |
|
2.2 Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir,
alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir. |
5 |
|
2.3 Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir. |
5 |
|
|
|
3) |
Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir. |
5 |
|
3.1 Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir. |
5 |
|
3.2 Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir. |
5 |
|
3.3 Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir. |
4 |
|
|
|
4) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar. |
4 |
|
4.1 Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır. |
4 |
|
4.2 Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir. |
5 |
5) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
4 |
|
5.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
122 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |