DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70219METOZ-ITG0031 | Güncel Sanatta Kuram ve Eleştiri | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. BENGİSU BAYRAK SHAHMIRI |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Profesör Dr. BENGİSU BAYRAK SHAHMIRI |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin çağdaş sanatın kavramsal çerçevesinin biçim ve anlatı çeşitliliğini analiz edebilmesi ve sanat yapıtlarını sanat kuramları çerçevesinde yorumlayabilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | 1910'ların sonlarından itibaren Dada ile birlikte başlayan ve Pop Art ile devam eden sanatsal ifade ve üretimi etkileyen kırılmalar ve tarihsel ve kültürel bağlamlar çerçevesinde ele alınır. W. Benjamin, C. Greenberg, H. Bellmer, A. C. Danto, H. Foster, N. Carroll, B. Groys gibi kuramcıların metinleri tartışılır ve analiz edilir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Dersin kapsamının ve gereksinimlerinin sunulması | ||
2) | Sanat ve Zanaat İlişkisi Üzerine (Marcel Duchamp ve Hazır-yapım) | ||
3) | Sanatta tarihsellik ilişkisi: Duchamp’tan sonra Warhol | ||
4) | 1950-1960’ların sanat ortamını hazırlayan etkenler ve Biçimciliğin sonu | ||
5) | Hafta: 1960 - 1970’lerin sanat ortamı (Bölüm 1): Gösteri sanatı, Oluşumlar, Fluxus, Eylemler, Süreç sanatı | ||
6) | 1960 - 1970’lerin sanat ortamı (Bölüm 2): Yeryüzü sanatı ve “Beyaz Küp” kavramı, Minimalizm | ||
7) | 1960 - 1970’lerin sanat ortamı (Bölüm 2): Eylemler, Vücut Sanatı, Kavramsal sanat, Yoksul sanat | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | 1970 – 1980’lerin sanat ortamı (Bölüm 1): Feminizm | ||
10) | 1980’lere doğru - Çokkültürlü Estetik ve Eleştiri, Postmodernizm, Abject art | ||
11) | 1990’lar: yBA’lar, sanat ağı, star sisteminde sanatçı ve küratörler. 2000’ler: sansasyon ve marka sistemi | ||
12) | Öğrenci sunumları | ||
13) | Öğrenci sunumları | ||
14) | Öğrenci sunumları ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Çağdaş Sanatta Anlam Sorunu Üzerine Bir Deneme (Nazan Alioğlu ve Bengisu Bayrak) |
Diğer Kaynaklar: | Çağdaş Sanatı Anlamak (Graham Whitham ve Grant Pooke) Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar (Rıfat Şahiner) Andy Warhol (Arthur C. Danto) Sanatın Sonundan Sonra (Arthur C. Danto) Brillo Kutusu: Post- Tarihsel Perspektiften Görsel Sanatlar (Arthur C. Danto) Sıradan Olanın Başkalaşımı (Arthur C. Danto) |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 98 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 148 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |