Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim ve medya alanındaki temel tartışmaları değerlendirir.
|
2) İletişim, medya, tasarım ve sanatı bilimsel yöntemlerle çözümler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim kuramlarının yansımalarını günlük hayat ve güncel örnekler içerisinde tespit eder, eleştiri ve yorumda bulunur.
|
2) İletişim disiplinindeki farklı kuramsal yaklaşımları hem tarihsel bağlamda hem de güncel bağlamda uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim ve medya çalışmaları alanındaki uygulamaları eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim ve Medya Çalışmaları nedir, neyi çalışır, nasıl çalışır? |
|
|
2) |
Temsil ve Kültür |
|
|
3) |
İzleyici, Meta ve İçerik |
|
|
4) |
Mekanik (ve dijital) yeniden üretim çağı |
|
|
5) |
Alt ve Karşı Kültür |
|
|
6) |
Popüler Kültür ve Arabesk |
|
|
7) |
Barthes'ın Göstergebilimi |
|
|
8) |
Toplumsal Cinsiyet |
|
|
9) |
Propaganda ve Tüketim Toplumu |
|
|
10) |
Medya ve Denetim |
|
|
11) |
Entelektüel, Sanatçı ve İletişim |
|
|
12) |
Medya ve Teknoloji |
|
|
13) |
"Yeni" Medya ve Yöndeşme |
|
|
14) |
Teknoloji, Toplum ve Bireysellik |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Severin, W. J. & Tankard Jr, J. W. (2011) İletişim Teorileri: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev) Bir, A. A. & Meral, K. Z. İstanbul: the Kitap
Jenkins, H. (2006) Cesur Yeni Medya, (Çev) Nihan Yeğengil. İstanbul: İletişim Yayınları
Scannell, P. (2016) Medya ve İletişim, (Çev) Taş, O. & Sümer, B. Ankara: Ütopya
McLuhan, M. & Powers, B.R. (2020) Global Köy, (Çev) Öcal Düzgören, B. İstanbul: Scala Yayıncılık
Hepp, A. (2014) Medyatikleşen Kültürler (Çev) Bozdağ, Ç. & Posos-Devrani, E. Ankara: Dipnot Yayınları
● Haftalık ek makaleler öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir. |
5 |
|
1.1 İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir. |
5 |
|
1.2 İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
5 |
|
1.3 Estetik bilgisine ve duygusuna sahiptir. |
1 |
|
|
|
2) |
İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir. |
3 |
|
2.1 İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
3 |
|
2.2 Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir,
alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir. |
5 |
|
2.3 Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir. |
|
|
|
|
3) |
Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir. |
|
|
3.1 Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
|
3.2 Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
|
3.3 Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir. |
|
|
|
|
4) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar. |
4 |
|
4.1 Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır. |
|
|
4.2 Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir. |
4 |
5) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
5.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
142 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |