DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70320TATOS-ITG0071 | İletişim ve Medya Kuramları | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM AYAN DANACILAR |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi İREM AYAN DANACILAR |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere İletişim disiplini ve medya alanının temel tartışmalarını, belirlenen anahtar okumalar üzerinden tartışma, değerlendirme ve yorumlama ortamı sunmayı amaçlar. Ders sırasında demokratik bir tartışma ortamı içerisinde kuramsal konuların bağlamsallaştırılması ve öğrencinin bilimsel öznellik deneyimi kazanması hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler iletişim ve medya çalışmalarındaki temel tartışmaları yorumlar ve değerlendirir. Öğrencilerin tartışılan kavramlar ve anahtar sözcükler üzerine araştırma yapmaları, yazmaları ve tartışmaları beklenmektedir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İletişim ve medya alanındaki temel tartışmaları değerlendirir. |
||
2) İletişim, medya, tasarım ve sanatı bilimsel yöntemlerle çözümler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İletişim kuramlarının yansımalarını günlük hayat ve güncel örnekler içerisinde tespit eder, eleştiri ve yorumda bulunur. |
||
2) İletişim disiplinindeki farklı kuramsal yaklaşımları hem tarihsel bağlamda hem de güncel bağlamda uygular. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İletişim ve medya çalışmaları alanındaki uygulamaları eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | İletişim ve Medya Çalışmaları nedir, neyi çalışır, nasıl çalışır? | ||
2) | Temsil ve Kültür | ||
3) | İzleyici, Meta ve İçerik | ||
4) | Mekanik (ve dijital) yeniden üretim çağı | ||
5) | Alt ve Karşı Kültür | ||
6) | Popüler Kültür ve Arabesk | ||
7) | Barthes'ın Göstergebilimi | ||
8) | Toplumsal Cinsiyet | ||
9) | Propaganda ve Tüketim Toplumu | ||
10) | Medya ve Denetim | ||
11) | Entelektüel, Sanatçı ve İletişim | ||
12) | Medya ve Teknoloji | ||
13) | "Yeni" Medya ve Yöndeşme | ||
14) | Teknoloji, Toplum ve Bireysellik |
Ders Notları / Kitaplar: | Severin, W. J. & Tankard Jr, J. W. (2011) İletişim Teorileri: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev) Bir, A. A. & Meral, K. Z. İstanbul: the Kitap Jenkins, H. (2006) Cesur Yeni Medya, (Çev) Nihan Yeğengil. İstanbul: İletişim Yayınları Scannell, P. (2016) Medya ve İletişim, (Çev) Taş, O. & Sümer, B. Ankara: Ütopya McLuhan, M. & Powers, B.R. (2020) Global Köy, (Çev) Öcal Düzgören, B. İstanbul: Scala Yayıncılık Hepp, A. (2014) Medyatikleşen Kültürler (Çev) Bozdağ, Ç. & Posos-Devrani, E. Ankara: Dipnot Yayınları ● Haftalık ek makaleler öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
DÖÇ1 |
DÖÇ2 |
DÖÇ3 |
DÖÇ4 |
DÖÇ5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | ||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 142 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |