Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Girişimcilik kavramını anlamak, çeşitlerini öğrenmek ve etik davranış kurallarını içselleştirmek
|
2) Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini kavramak
|
3) İş modelinin oluşturulmasını , girişimciliğin süreçlerini ve iş fikrinin geliştirilmesini anlamak
|
4) Fizibilite analizi, rekabet analizi ve iş planı yapımını anlamak
|
5) Girişimcilikte tasarımın önemini kavramak
|
6) Girişimcilik iklimi bileşenlerini öğrenmek
|
7) Franchising ve işletme satın alma konularını kavramak
|
8) İşletme kurmayı öğrenmek
|
9) Girişimcilikte yeniliğin önemini anlamak
|
10) Kuluçka merkezlerinin ve kümelenmenin girişimciliğe etkilerini anlamak
|
11) Girişimcilikte aile işletmelerinin rolünü öğrenmek
|
12) Girişimin sonlanması hakkında bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Fizibilite, Rekabet Analizi ve İş Planı |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Girişimcilikte Tasarım |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Girişimcilik İklimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Franchising ve İşletme Satın Alma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İşletme Kurma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Girişimcilikte Başarının Anahtarı: Yenilik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Kuluçka Merkezleri ve Kümelenme |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Girişimcilik ve Aile İşletmeleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Girişimin Sonlanması |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Girişimcilik Temel kavramlar ve bazı güncel konular Prof. Dr. Semra Güney. Ankara Siyasal Kitabevi, 2015.
- Girişimcilik : (temel girişimcilik ve iş kurma süreci) / Hasan Tutar, Fırat Altınkaynak. Detay Yayınları, 2014.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Girişimcilik : uygulamalı girişimcilik eğitimi, KOSGEB destekleri, iş planı, sosyal sermaye, stratejik girişimcilik, güncel yaklaşımlar / editör: Himmet Karadal ; Ünal Ay. Beta , 2014.
- İşletmelerde örgütsel değişim ve iç girişimcilik / Celaleddin Serinkan ; Gülşah Arat. İstanbul: Beta, 2013.
- Girişimcilik üzerine notlar / Özge Büyük. İstanbul : Paradigma Akademi Yayınları, 2014.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
|
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
|
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
|
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
|
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
|
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
|
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
|
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
|
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |