Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Girişimcilik kavramını anlamak, çeşitlerini öğrenmek ve etik davranış kurallarını içselleştirmek
|
2) Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini kavramak
|
3) İş modelinin oluşturulmasını , girişimciliğin süreçlerini ve iş fikrinin geliştirilmesini anlamak
|
4) Fizibilite analizi, rekabet analizi ve iş planı yapımını anlamak
|
5) Girişimcilikte tasarımın önemini kavramak
|
6) Girişimcilik iklimi bileşenlerini öğrenmek
|
7) Franchising ve işletme satın alma konularını kavramak
|
8) İşletme kurmayı öğrenmek
|
9) Girişimcilikte yeniliğin önemini anlamak
|
10) Kuluçka merkezlerinin ve kümelenmenin girişimciliğe etkilerini anlamak
|
11) Girişimcilikte aile işletmelerinin rolünü öğrenmek
|
12) Girişimin sonlanması hakkında bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Fizibilite, Rekabet Analizi ve İş Planı |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Girişimcilikte Tasarım |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Girişimcilik İklimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Franchising ve İşletme Satın Alma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İşletme Kurma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Girişimcilikte Başarının Anahtarı: Yenilik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Kuluçka Merkezleri ve Kümelenme |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Girişimcilik ve Aile İşletmeleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Girişimin Sonlanması |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Sunumlar |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Girişimcilik Temel kavramlar ve bazı güncel konular Prof. Dr. Semra Güney. Ankara Siyasal Kitabevi, 2015.
- Girişimcilik : (temel girişimcilik ve iş kurma süreci) / Hasan Tutar, Fırat Altınkaynak. Detay Yayınları, 2014.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Girişimcilik : uygulamalı girişimcilik eğitimi, KOSGEB destekleri, iş planı, sosyal sermaye, stratejik girişimcilik, güncel yaklaşımlar / editör: Himmet Karadal ; Ünal Ay. Beta , 2014.
- İşletmelerde örgütsel değişim ve iç girişimcilik / Celaleddin Serinkan ; Gülşah Arat. İstanbul: Beta, 2013.
- Girişimcilik üzerine notlar / Özge Büyük. İstanbul : Paradigma Akademi Yayınları, 2014.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |