DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213TATOS-ILT0566 | Psikocoğrafya ve Fotoğraf | 3 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doçent Dr. ÇEYİZ MAKAL FAİRCLOUGH |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere psikocoğrafya ve fotoğrafçılığın kesişim noktalarını kapsamlı bir şekilde öğretmeyi, kentsel çevrelerle eleştirel bir bakış açısıyla ilgilenmelerini ve yorumlarını görsel hikaye anlatımı ve fotoğrafik belgelemeyle yaratıcı bir biçimde ifade etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin kentsel çevreleri görsel hikaye anlatımı aracılığıyla nasıl yorumlayıp temsil edebilecekleri konusunda derin bir anlayış geliştirmelerini sağlamak ve psikocoğrafya ile fotoğrafçılık alanlarındaki teorik kavramlar ile pratik becerilerin dengeli bir şekilde incelenmesini amaçlamak üzere tasarlanmıştır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrencilerin psikocoğrafya ve fotoğrafçılık hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmalarını sağlamak ve onları kentsel çevreleri görsel medya aracılığıyla yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yorumlamak ve temsil etmek için gerekli bilgi, beceri ve etik farkındalıkla donatmak için tasarlanmıştır. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Psikocoğrafya ve Fotoğrafçılığa GirişPsikocoğrafya ve fotoğrafçılığın tanımları ve tarihsel gelişimi. Temel teorisyenlere ve uygulayıcılara genel bakış. | ||
2) | Psikocoğrafya Kavramları | ||
3) | Saha Gezisi / Muze Ziyareti | ||
4) | saha calismasi | ||
5) | Özne Olarak Kentsel Çevre Kentsel keşif teknikleri ve bunların psikocoğrafya ile ilgisi. | ||
6) | Mekânsal Anlatı Olarak Fotoğraf Hikaye anlatımı ve kentsel anlatıların keşfi için bir araç olarak fotoğrafçılık. Kentsel çevrelere odaklanan fotoğraf denemelerini ve projelerin analizi. | ||
7) | Vizel Projeleri ve Sunumlar | ||
8) | Kentsel Mekânlarda Bellek ve Kimlik Kentsel alan algılarının şekillenmesinde hafıza ve kimliğin rolü. | ||
9) | Saha gezisi / ses yürüyüşü | ||
10) | Haftalık ödevlerin sunumu (fotoğrafik dokümantasyon, yansımalar). | ||
11) | Etik: Gizliliğin korunması ve rıza gibi kentsel keşif ve fotoğrafçılıkla ilgili etik konularının sinif icinde tartisilmasi | ||
12) | kentsel keşifler için saha gezisi | ||
13) | sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler | ||
14) | final projesi ve sunum değerlendirmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin temel ders notları için ana başlıklar: Psikocoğrafya: Temel Kavramlar ve Tarihçe Flâneur (Gezgin) Dérive: Psikocoğrafik yürüyüşler Psiko-mekansal ilişkiler Guy Debord ve Sürrealist Fotoğrafçılar Guy Debord'un Sürrealist yürüyüşleri üzerine çalışmaları ve kentsel fotoğrafçılıkla ilişkisi. Örnek fotoğrafçılar: Robert Frank, Bernd ve Hilla Becher, Martin Parr gibi sanatçılar ve onların şehir fotoğrafçılığına katkıları. Guy Debord – La Société du Spectacle (Gösteri Toplumu) (1967) Kevin Lynch – The Image of the City (Şehrin İmajı) (1960) Walter Benjamin – The Arcades Project (Arcades Projesi) (1982) Michel de Certeau – The Practice of Everyday Life (Gündelik Yaşamın Pratiği) (1984 Susan Sontag – On Photography (Fotoğraf Üzerine) (1977) |
Diğer Kaynaklar: | Fotoğrafın Temel Prensipleri - Özer Kanburoğlu Bir Fotoğrafı Anlamak - John Berger Fotoğrafçılar İçin Eleştirel Kuram - Ashley La Grange Doğada Fotoğrafı Görmek-Tarık Yurtgezer Yürümenin Felsefesi - Frederic Gros Yürümek - Henry David Thoreau KAYBOLMA KILAVUZU- Rebecca Solnit Susan Sontag – On Photography (Fotoğraf Üzerine) (1977) Walter Benjamin – The Arcades Project (Arcades Projesi) (1982) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. | |
4) | Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. | |
5) | Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. | |
7) | Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. | |
10) | Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. | |
11) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. | |
12) | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. | |
13) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
14) | Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. | |
15) | Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Ödev | |
Teknik Gezi | |
Beyin Fırtınası | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Projeler | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |