Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş , Dersin tanıtımı ve izlencesi
BIM, VR-AR teknolojileri, proje föyü ve proje parsellerinin dağıtılması
|
|
|
2) |
Örnek Bina incelemesi ödevi sunumları
İlk eskizler, vaziyet planı kararlarına giriş, yönetmelikler |
|
|
3) |
Vaziyet Planı (1/500)
Kat planları |
|
|
4) |
Taşıyıcı sistem akslarının oluşturulması, planlarda kolon-kiriş düzenlemeleri
Kesitler üzerinde çalışma |
|
|
5) |
Birinci ara değerlendirme
Tefriş, taşıyıcı ve kapı/pencere içerir şekilde planların düzenlenmesi
Bodrum kat otoparkın düzenlenmesi |
|
|
6) |
Kat planlarının revizyonları, duvar katmanlarının planda düzenlenmesi, kesitler, görünüşlerin çalışılması |
|
|
7) |
Ara sınav haftası |
|
|
8) |
Ara Sınav Haftası-Jüri Sınavı |
|
|
9) |
Duvar detayları, katmanları, ilgili plan revizyonları, pencere açıklıkları ve plan-görünüş koordinasyonu, cephe çizimlerinin geliştirilmesi
Kesit perspektif üzerinden çalışmalar |
|
|
10) |
Merdiven 1/20 çizimleri, antet ve ölçülendirmeler |
|
|
11) |
Döşeme katmanları, detayları, bitiş malzemelerinin seçilmesi |
|
|
12) |
Temel |
|
|
13) |
2. ara değerlendirme
Çatı |
|
|
14) |
Mutfak ve Banyo 1/20 çizimleri (plan ve kesit görünüşler) |
|
|
15) |
Sistem kesiti ve nokta detayları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|