Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Betonarmenin ve çeliğin temel fiziksel özelliklerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Betonarme ve çelik analizi ve tasarımı ilkelerini, yapıların tasarımı ve inşasıyla ilişkilendirir.
|
2) Betonarme ve çelik bilgisini çizimle ifade eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş - temel kavramlar ve tanımlamalar |
Ders tanıtım dökümanı, ilgili kitap içi bölümler ve dökümanlar
|
|
2) |
Betonun ve betonarmenin özellikleri; Yapı güvenliği |
Haftalık ders notları
|
|
3) |
Betonarme taşıyıcı sistemler, tasarım aşamaları, binaya etkiyen yükler, taşıyıcı sistem düzenleme ilkeleri |
Haftalık ders notları
|
|
4) |
Eksenel basınç ve çekme tesirindeki elemanlar |
Haftalık ders notları-uygulama
|
|
5) |
Basit eğilme tesirindeki dikdörtgen ve tablalı kesitler |
Haftalık ders notları-uygulama
|
|
6) |
Bileşik eğilme hakkında genel bilgiler |
Haftalık ders notları
|
|
7) |
Burulma ve kesme kuvveti tesirindeki elemanlar |
Haftalık ders notları-uygulama
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Tek doğrultuda çalışan döşemeler; iki doğrultuda çalışan döşemeler |
Haftalık ders notları
|
|
10) |
Temel hesabı |
Haftalık ders notları- Uygulama
|
|
11) |
Çelik Yapılar; Çelik Taşıyıcı Sistemler, Giriş - Temel Kavramlar ve Tanımlamalar |
Haftalık ders notları
|
|
12) |
Çelik Malzeme Bilgisi, Bağlantı Elemanları ve Birleşim Detayları |
Haftalık ders notları-uygulama
|
|
13) |
Çelik Taşıyıcı Sistem Elemanlarının Boyutlandırılması |
Haftalık ders notları-uygulama
|
|
14) |
Çelik Kafes Sistemleri ve Çelik Çatı Sistemleri |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı +Proje Teslimi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
- Celep, Z. Betonarme Yapılar. İhlas Matbaacılık, İstanbul, 2009.
- Doğangün, A. Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı. Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007.
- Deren, H., Uzgider, E., Piroğlu, F., Çağlayan, Ö. Çelik Yapılar. Çağlayan Kitapevi, İstanbul: 2007.
- Turkish Chamber of Architects. “Drawing and Presentation Standards of Architectural Projects.”
- Ching, F., Onouye, B. S., Zuberbuhler, D. Building Structures Illustrated. Wiley: 2011.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
3 |
45 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
4 |
4 |
Ödevler |
4 |
12 |
48 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
97 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
105 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |