DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60732METOS-MIM0326 | Çelik Yapılar | 4 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders III |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. YAVUZ KOŞANER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Yapı malzemesi olarak çeliğin davranış özelliklerini ve üstün zayıf yönlerini öğretmek; Çelik yapıların avantajlı olacağı koşulların farkındalığını öğretmek ; Çelik yapısal elemanların çeşitliliği ;birleşim elemanlarını ve birleşim detaylarını hazırlama becerisi kazandırmak; Tek katlı – çok katlı çelik yapı düzenleme ilkelerini öğretmek ; Çelik yapı elamanlarının çeşitliliği ve uygulama ilkelerini öğretmek |
Dersin İçeriği: | Çelik yapı malzemesi olarak özellikleri , üretimi ve çeşitliliği ; Yapısal çelik profil standartları ;Çelik yapı tasarım ilkeleri : az katlı ve çok katlı yapılarda düşey ve yatay stürüktürel elamanların düzenleme ilkeleri ; Çelik yapılarda servis sitemlerinin entegrasyonu Çelik yapılarda cephe kurgusu ; Çelik yapı çatılarda pencere çözümlemeleri ; Çelik yapılarda asma tavan ; yükseltilmiş döşeme ve bölücü pano duvar çözümlemeleri . |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1) Araştırma becerisi
2) Örneklerden yararlanma becerisi
3) Taşıyıcı sistemler ; Çelik strüktürlerin davranış ilkeleri, gelişimi ve uygulamalarını anlam becerisi
4) Bina kabuğu sistemleri : bina kabuğu ( konstuksiyonel ) malzeme ve sistemlerin temel ilke ve uygulama şekillerini anlam becerisi
5) Bina servis sistemleri: Çelik yapı tasarımında strüktürel, çevresel,güvenlik, yapı kabuğu , bina servis sitemlerini değerlendirebilme becerisi
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Alan BLANC Architecture and Construction in Steel ,London :1988,E&N Spon 2. Rowıand J. MAINSTONE Developments in Steel Structural Form London: 1988 Architectural Press 3. Angus J.MACDONALD Structural Desıgn for Architecture London : 1988,Butterworth Architecture 4. Arne P.EGGEN Steel,Structure and Architecture NewYork : 1995,Phaidon Press 5. F. HART;VV.HENN; H. SONTG Multi Storey Buildings in Steel London:1985,Cambridge Univ.Press 6..SCHULITZ;SOBEK; Steel Construction Manual Berlin : 2000,Birkhauser HABERMAN Publication 7.Arredamento Mimarlık Yapısal Çelik, Kasım,2000 8.Borusan Tasarım El Kitabı 9.Terri Meyer BOAKE Understanding Steel Design-An Arch. Design Manual Berlin:2012,Birkhauser Verlog 10.Özlem EREN Prof.Dr. Büyük Açıklıklı Çelik Yapılar İstanbul :2014 ,Arı Sanat 11.Özlem EREN Prof.Dr. Hafif Çelik Yapı İstanbul :2014,Arı Sanat |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. | |
2) | Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
3) | Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. | |
4) | Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. | |
6) | Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. | |
8) | Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. | |
9) | Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 115 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 10 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 125 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |