Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İlk çağlarda denizcilik tarihi meselesini açıklar ve bu tarihsel süreç içerisinde deniz ve yelken sporunu tartışır.
|
2) Eski Türk devletlerinde denizcilik tarihi meselesini açıklar ve bu tarihsel süreç içerisinde deniz ve yelken sporunu tartışır.
|
3) Osmanlı devletinde denizcilik tarihi meselesini açıklar ve bu tarihsel süreç içerisinde deniz ve yelken sporunu tartışır.
|
4) Tekne donanımlarını açıklar ve deniz kültürü içerisinde tekne donanımlarını kavramsal olarak tartışır.
|
5) Tekne kısımlarını açıklar ve deniz kültürü içerisinde tekne kısımlarını kavramsal olarak tartışır.
|
6) Deniz üzerinde trafik kurallarını açıklar ve deniz kültürü içerisinde trafik kurallarını kavramsal olarak tartışır.
|
7) Deniz üzerinde yelken sporu ile öğrenciye yelkencilik becerisi kazandırır.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
|
|
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
|
|
Sunum / Seminer |
|
|
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |