Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Evren,Dünya ve canlıların nasıl oluşmuştur,
Tarih öncesi ve erken tarihi çağlar nasıl ve neye göre sınıflandırılır,
insanın atalarının özellikleri ve Paleolitik Çağ’daki gelişmeler nelerdir,
Avcı-toplayıcı göçebe yaşam biçiminden yerleşik yaşama neden ve nasıl geçilmiştir,
Tarım ve hayvanların evcilleştirilmesi nerede, nasıl ve ne zaman bafllamıştır,
Köy tipi yerleşimler ilk kent-devletlerine nasıl dönüşmüştür,
Uygarlığın doğuşunu hazırlayan koşullar nelerdir? |
|
|
2) |
Eski Mezopotamya’nın coğrafi koşullarını ve tarih öncesi dönemlerinin genel
özellikleri
Eski Mezopotamya tarihini genel hatlarıyla kavrayacak,
Eski Mezopotamya’da devlet yönetimini açıklayabilecek,
Eski Mezopotamya hukukunu tartışabilecek,
Eski Mezopotamya dinini kavrayacak,
Eski Mezopotamya sanatı ve kültürünü tanıyacaksınız. |
|
|
2) |
Eski Mezopotamya’nın coğrafi koşullarını ve tarih öncesi dönemlerinin genel
özellikleri
Eski Mezopotamya tarihini genel hatlarıyla kavrayacak,
Eski Mezopotamya’da devlet yönetimini açıklayabilecek,
Eski Mezopotamya hukukunu tartışabilecek,
Eski Mezopotamya dinini kavrayacak,
Eski Mezopotamya sanatı ve kültürünü tanıyacaksınız. |
|
|
3) |
Eski Mısır tarihinin genel hatlarını ve devlet teşkilatının işleyişini açıklayabilecek,
Eski Mısır'da bilim ve yazı alanında ne tür çalışmalar yapıldığını anlayabilir,
Eski Mısır mimarisinin özelliklerini tanıyacak,
Eski Mısır dinini ve ölü gömme geleneklerini açıklayabileceksiniz. |
|
|
3) |
Eski Mısır tarihinin genel hatlarını ve devlet teşkilatının işleyişini açıklayabilecek,
Eski Mısır'da bilim ve yazı alanında ne tür çalışmalar yapıldığını anlayabilir,
Eski Mısır mimarisinin özelliklerini tanıyacak,
Eski Mısır dinini ve ölü gömme geleneklerini açıklayabileceksiniz. |
|
|
4) |
Anadolu'nun Tarih Öncesi Dönemlerinin özellikleri ve önemli merkezleri
öğrenerek bu dönemleri kronolojik olarak ayırt edebilecektir.
Anadolu'nun Tunç Çağı'nın siyasi ve kültürel özellikleri ve önemli
Merkezleri kronolojik sırayla tanır,
Anadolu'nun Demir Çağı Medeniyetlerinin siyasi ve kültürel yapısını tartışabilecektir.
|
|
|
5) |
Orta Asya'nın coğrafi sınırlarını tanımlayabilecek,
Hunlardan önce Orta Asya'nın kültür merkezlerini tanıyıp,
Asya Hun Devleti'nin kuruluşunu, gelişimini ve çöküşünü tartışabilecek,
Hunlar sonrası dönemde Orta Asya'nın siyasi yapısını değerlendirebilme,
Asya Hun İmparatorluğu'nun kültür ve medeniyetine ilişkin temel kavramlar
İran'ın coğrafi sınırları, Elam, Med ve Pers dönemlerinin siyasi ve kültürel tarihini öğreneceksiniz.
|
|
|
6) |
Minos Uygarlığını genel hatlarıyla tanıyıp,
Miken Uygarlığının karakteristik özelliklerini açıklayabilecek,
Geometrik Çağda Yunanistan'da siyasi ve sosyal yaşam, sanatta
değişikliklerle Yunanlılar tanrıların dünyasını kavrayacak,
Arkaik Çağ'da Yunan dünyasındaki siyasi ve sosyal değişimler, sanatta
önemli gelişmeleri değerlendirebilen,
Klasik Çağ Yunan dünyasında siyasi ve sosyal yaşam, felsefe ve sanatta
büyük ilerlemeleri açıklayıp,
Helenistik Çağ'ın kozmopolit yapısını ve sanatını değerlendirebilecek,
Antik Yunan dünyasının günlük yaşam ve ölü gömme geleneklerini tanıyacaksınız. |
|
|
7) |
Roma şehrinin kuruluşu, Roma'nın Kraliyet ve Cumhuriyet dönemleri ve
Tüm Akdeniz ve yakın çevresinin ele geçirilmesini değerlendirebilecek,
Roma'nın önemli bir imparatorluğa dönüşme sürecini anlayın,
Romalıların kurduğu uygarlığın özelliklerini ve günümüze etkilerini öğrenin. |
|
|
7) |
Roma şehrinin kuruluşu, Roma'nın Kraliyet ve Cumhuriyet dönemleri ve
Tüm Akdeniz ve yakın çevresinin ele geçirilmesini değerlendirebilecek,
Roma'nın önemli bir imparatorluğa dönüşme sürecini anlayın,
Romalıların kurduğu uygarlığın özelliklerini ve günümüze etkilerini öğrenin. |
|
|
8) |
Batı Roma İmparatorluğu'nun yıkılmasının ardından Erken Orta Çağ'da Avrupa'da meydana gelen siyasi ve kültürel dönüşümler,
Feodal sistemin ve malikane sisteminin işleyişi,
Papalık yetkisinin imparatorluk otoritesi tarafından sınırlandırılması hangi nedenle gerekliydi?
çatışmalara neden oldu,
11-12. Fransa, İngiltere ve Almanya'da yüzyıllar boyunca siyasi gelişmeler nelerdi?
Yüz Yıl Savaşları ve Fransa ve İngiltere'deki Büyük Veba Salgını'nın siyasi olayları
ve ekonomik etkileri nelerdir,
Ortaçağ kültür ve medeniyetinin genel özellikleri |
|
|
8) |
Batı Roma İmparatorluğu'nun yıkılmasının ardından Erken Orta Çağ'da Avrupa'da meydana gelen siyasi ve kültürel dönüşümler,
Feodal sistemin ve malikane sisteminin işleyişi,
Papalık yetkisinin imparatorluk otoritesi tarafından sınırlandırılması hangi nedenle gerekliydi?
çatışmalara neden oldu,
11-12. Fransa, İngiltere ve Almanya'da yüzyıllar boyunca siyasi gelişmeler nelerdi?
Yüz Yıl Savaşları ve Fransa ve İngiltere'deki Büyük Veba Salgını'nın siyasi olayları
ve ekonomik etkileri nelerdir,
Ortaçağ kültür ve medeniyetinin genel özellikleri |
|
|
9) |
İmparator Konstantin'in tahta çıkışı sırasında ve sonrasında imparatorluklar
İçinde bulunduğu siyasi ve dini koşullar,
Bizans imparatoru Herakleios, imparatorluğun Sasani, Arap ve Slav istilaları nedeniyle verdiği varoluş savaşını nasıl kazandı?
İkonoklazma hareketinin siyasi sonuçları,
Bizans İmparatorluğu'nun Makedonya, Komnenos ve Palaiologos Hanedanlığı dönemlerindeki siyasi yapısı,
Bizans uygarlığının ve sanatının özelliklerini tanımlamak. |
|
|
9) |
İmparator Konstantin'in tahta çıkışı sırasında ve sonrasında imparatorluklar
İçinde bulunduğu siyasi ve dini koşullar,
Bizans imparatoru Herakleios, imparatorluğun Sasani, Arap ve Slav istilaları nedeniyle verdiği varoluş savaşını nasıl kazandı?
İkonoklazma hareketinin siyasi sonuçları,
Bizans İmparatorluğu'nun Makedonya, Komnenos ve Palaiologos Hanedanlığı dönemlerindeki siyasi yapısı,
Bizans uygarlığının ve sanatının özelliklerini tanımlamak. |
|
|
10) |
İslam öncesi Arabistan'ın yaşam koşulları ve dini manzarasının genel tanımı
çizgilerle anlatabilecek,
İslam'ın ortaya çıktığı koşulları anlayabilme,
Hz. Peygamberimizin yaptığı kutsal savaşları öğreneceksiniz,
Hz. Peygamber'in yaptığı barış anlaşmalarıyla İslam'ın yeni bir gelişme dönemine girdiğini açıklayabilecek,
Dört halife döneminin ayrıntılarını açıklayabilme,
Emevi ve Abbasi dönemlerindeki olayları ve iktidar mücadelelerini kronolojik bir sırayla öğrenebilecek,
Endülüs Emevi Devleti'nin genel hatlarını açıklayabilecektir,
Abbasi Devleti'nin gelişimini öğrenebilecek,
İslam kültür ve medeniyetini tartışabileceksiniz |
|
|
11) |
Yeniçağ'da Batı Avrupa'da yaşanan ekonomik ve sosyal değişimler ve bu değişimler
Trendlere yol açan temel nedenler nelerdir?
Yeni Çağ'da Batı Avrupa'da yaşanan entelektüel değişim ve yeni entelektüel yapılar
gidişatını şekillendiren gelişmeler neler?
Hümanizmin ve hümanizm hareketinin özellikleri nelerdir?
Bu döneme damgasını vuran düşünürlerden Rönesans ve Reformasyon nelerdir?
Modern Avrupa'nın doğuşunda Osmanlı İmparatorluğu'nun rolü nedir?
Osmanlı kültürü Avrupa'yı nasıl etkiledi?
Osmanlı ve Avrupa Devletlerinin dini hoşgörü meselesine bakış açıları nelerdi? |
|
|
11) |
Yeniçağ'da Batı Avrupa'da yaşanan ekonomik ve sosyal değişimler ve bu değişimler
Trendlere yol açan temel nedenler nelerdir?
Yeni Çağ'da Batı Avrupa'da yaşanan entelektüel değişim ve yeni entelektüel yapılar
gidişatını şekillendiren gelişmeler neler?
Hümanizmin ve hümanizm hareketinin özellikleri nelerdir?
Bu döneme damgasını vuran düşünürlerden Rönesans ve Reformasyon nelerdir?
Modern Avrupa'nın doğuşunda Osmanlı İmparatorluğu'nun rolü nedir?
Osmanlı kültürü Avrupa'yı nasıl etkiledi?
Osmanlı ve Avrupa Devletlerinin dini hoşgörü meselesine bakış açıları nelerdi? |
|
|
12) |
Aydınlanma kavramı nedir?
Aydınlanma Çağı'nın temel özellikleri nelerdir?
Aydınlanma Çağı'nı etkileyen düşünürler kimlerdir? |
|
|
12) |
Aydınlanma kavramı nedir?
Aydınlanma Çağı'nın temel özellikleri nelerdir?
Aydınlanma Çağı'nı etkileyen düşünürler kimlerdir? |
|
|
13) |
Sanayi Devrimi'ni doğuran faktörleri ve yeni dünyanın oluşumundaki rolünü değerlendirebilme,
Amerikan Devrimi'nin koşullarını ve sonuçlarını tartışabilecek,
Fransız İhtilali'ni doğuran nedenleri, aşamalarını ve uygarlık tarihi açısından önemini açıklayabilmeli,
1830 Devrimlerine yol açan koşulları ve 1830 Devrimleri ve hareketlerinin Avrupa ülkelerini nasıl etkilediğini anlamak,
1848 Devrimlerine yol açan koşulları ve sonuçları anlatacaksınız. |
|
|
13) |
Sanayi Devrimi'ni doğuran faktörleri ve yeni dünyanın oluşumundaki rolünü değerlendirebilme,
Amerikan Devrimi'nin koşullarını ve sonuçlarını tartışabilecek,
Fransız İhtilali'ni doğuran nedenleri, aşamalarını ve uygarlık tarihi açısından önemini açıklayabilmeli,
1830 Devrimlerine yol açan koşulları ve 1830 Devrimleri ve hareketlerinin Avrupa ülkelerini nasıl etkilediğini anlamak,
1848 Devrimlerine yol açan koşulları ve sonuçları anlatacaksınız. |
|
|
14) |
Birinci Dünya Savaşı'nın tarihsel kökenlerini açıklayabilecek,
Birinci Dünya Savaşı sonunda galip devletlerin paylaşım hırsları yeni bir boyuta dönüştüğünü, savaşın tohumlarını nasıl ektiğini tartışabilecek,
Dünyanın Birinci Dünya Savaşı'ndaki benzer hatalardan ders çıkaramaması
İkinci Dünya Savaşı sonrası kutuplaşmaya nasıl yol açtığını anlayacak,
İkinci Dünya Savaşı sonrasında artan bağımsızlık savaşlarını ve sona eren sömürge imparatorluklarını anlayıp,
Küreselleşme nasıl ve ne şekilde ortaya çıktı ve dünyayı nereye götürüyor?
hakkında tartışabiliriz, |
|
|
14) |
Birinci Dünya Savaşı'nın tarihsel kökenlerini açıklayabilecek,
Birinci Dünya Savaşı sonunda galip devletlerin paylaşım hırsları yeni bir boyuta dönüştüğünü, savaşın tohumlarını nasıl ektiğini tartışabilecek,
Dünyanın Birinci Dünya Savaşı'ndaki benzer hatalardan ders çıkaramaması
İkinci Dünya Savaşı sonrası kutuplaşmaya nasıl yol açtığını anlayacak,
İkinci Dünya Savaşı sonrasında artan bağımsızlık savaşlarını ve sona eren sömürge imparatorluklarını anlayıp,
Küreselleşme nasıl ve ne şekilde ortaya çıktı ve dünyayı nereye götürüyor?
hakkında tartışabiliriz, |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
|
1.1 Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
|
|
1.2 İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
|
|
1.3 İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
|
|
1.4 İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
|
|
1.5 İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. |
|
|
|
|
2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
|
2.1 Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
|
|
2.2 İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
|
|
2.3 İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
|
|
2.4 İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
|
2.5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
|
2.6 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
|
2.7 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
2.8 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
|
2.9 Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
|
|
2.10 Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
|
2.11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|