Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Biyomedikal model ile sağlık psikolojisinin sağlık ve hastalığa bakış açısındaki farkları açıklar.
|
2) Sağlıkta eşitsizlik ile ilişkili faktörleri anlar.
|
3) Sağlık ve hastalıkta değişkenliği açıklayan tıbbi müdahaleler, çevresel faktörler ve davranışların rolünü açıklar.
|
4) Sağlık davranışlarını, sağlık inançlarını ve ilgili modelleri anlar.
|
5) Bağımlılık yapan davranışları, bağımlılık modellerini ve madde bağımlılığının aşamalarını açıklar.
|
6) Yeme davranışı ve yeme davranışı ile ilgili modelleri açıklar.
|
7) Egzersizin sağlık ile ilgili önemini ve egzersiz yapmayı yordayan faktörleri anlar.
|
8) Hastalık bilişlerini ve kendini düzenleme modelini açıklar.
|
9) Sağlık için yardım arayışında gecikme ve tedaviye uyum ile ilişkili faktörleri açıklar.
|
10) Stresin hastalık ile ilişkisini, ağrı tedavisinde ve kronik hastalıkta psikolojinin rolünü açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sağlık Psikolojisine Giriş
Biyomedikal Model ile Sağlık Psikolojisinin Karşılaştırılması
|
|
|
2) |
Sağlıkta Eşitsizlikler |
|
|
3) |
Sağlık İnançları |
|
|
4) |
Bağımlılık Yapan Davranışlar |
|
|
5) |
Yeme Davranışı |
|
|
6) |
Egzersiz |
|
|
7) |
Hastalık Bilişleri-Baş Etme ve Adaptasyon |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Sağlık Hizmetlerine Erişim: Yardım Arayışı/Gecikme, Tarama |
|
|
10) |
Sağlık Hizmetlerine Erişim: Konsültasyon, Hasta-Hekim İlişkisi, Karar Verme, Tedaviye Bağlılık |
|
|
11) |
Stres İle İlgili Teoriler
Stres İle Baş Etme, Fizyolojik Değişiklikler, Psikolojik Faktörler
Stres-Hastalık İlişkisi
|
|
|
12) |
Ağrı ve Plasebo Etkisi |
|
|
13) |
Hastalık Sürecinde Psikoloji,
Kronik Hastalık ve Psikoloji İlişkisi,
Kanser Sürecinde Psikoloji
|
|
|
14) |
Kronik Hastalık ve Ölüm Karşısında Çocuk ve Ergen |
|
|
15) |
Sağlık Psikolojisi Konularını Gözden Geçirme |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
24 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
24 |
24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
134 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |