Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Soğuk mutfak kavramını ve kapsamını açıklayabilir
|
2) Çeşitli meze türlerini hazırlayabilir ve sunabilir
|
3) Değişik salata çeşitlerini hazırlayabilir ve sunabilir
|
4) Soğuk sosları hazırlayabilir ve sunabilir
|
5) Değişik zeytinyağlıları hazırlayabilir ve sunabilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
SOĞUK MUTFAĞIN ÖZELLİKLERİ VE TEMEL PRENSİPLERİ |
araç gereçler
|
|
2) |
SOĞUK MUTFAKTA KULLANILAN MALZEMELER |
araç gereçler
|
|
3) |
SOĞUK MUTFAKTA KULLANILAN ALET VE GEREÇLER |
araç gereçler
|
|
4) |
ZEYTİNYAĞLI HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
5) |
MEZE HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
6) |
SALATALAR HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
7) |
ORDOVR TABAĞI , SOĞUK SANDVİÇLER HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
8) |
ara sınav |
|
|
9) |
SOĞUK SOSLAR HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
10) |
SOĞUK ETLER HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
11) |
PATE VE TERİNLER |
araç gereçler
|
|
12) |
ŞARKÜTERİ ÜRÜNLERİN HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
13) |
KANEPE HAZIRLAMA VE SUNUM |
araç gereçler
|
|
14) |
SOĞUK BÜFE SÜSLEME SANATI |
araç gereçler
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gıda hijyeni, satın alma ve depolama ilkelerini açıklar. |
3 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Mutfak sanatının gerektirdiği temel bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Çalıştığı kurumdaki konukların yiyecek ve içecek taleplerini hazırlar. |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
2) |
Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Mutfakta sanitasyon ve güvenlik kurallarını uygular. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
2) |
Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. |
5 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçlerin farkındadır. |
|
3) |
Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayarak, gerekli ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanarak yeni sunumlar geliştirir. |
|
3) |
Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır. |
5 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgiyi uygular. |
|
4) |
Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
4 |
56 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
112 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |