Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu, ders içeriği tanıtımı ve tanışma. |
|
|
2) |
3 Boyut kavramı, koordinat sistemi, epür sistemi. |
|
|
3) |
Yazılım arayüzü, temel nesneler kullanımı ve hareket ettirme |
|
|
4) |
Ekran ayarları ve perspektif kullanım araçları, gelişmiş temel nesneler, iki boyutlu nesneler |
|
|
5) |
iki boyutlu nesneleri üç boyutlu yapan değiştiriciler ve Screw, Curve Modelleme |
|
|
6) |
Bezier çizgiler ve objeler modelleme. |
|
|
7) |
Bezier çizgilerle oluşturulan modelleri polygon objelere dönüştürme ve detaylandırma. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Geometry Nodes
|
|
|
10) |
Animation Nodes
|
|
|
11) |
Rigidbody Animations |
|
|
12) |
Material Editor |
|
|
13) |
Işık ve Render Ayarları |
|
|
14) |
Final Sınavları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation 7th Edition, John M. Blain, A K Peters Ltd, 2022
Learning Blender 3rd Edition, Oliver Villar, Addison-Wesley Professional 3rd Edition, 2021
Beginner’s Guide to Creating Characters in Blender, 3dtotal Publishing, 3DTotal Publishing, 2021
Introduction to Blender 3.0: Learn Organic and Architectural Modeling, Lighting, Materials, Painting, Rendering, and Compositing with Blender, Gianpiero Moioli, Apress, 2022
Blender 2D Animation: The Complete Guide to the Grease Pencil, John M. Blain, A K Peters/CRC Press, 2021
Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn, Michael Tanzillo, Routledge, 2016
Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design 2nd Edition, Richard Yot, Laurence King Publishing, 2019
Digital Lighting And Rendering 2nd Edition, Jeremy Birn, New Riders Pub, 2006
|
Diğer Kaynaklar: |
3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, Jamie Cardoso, A K Peters/CRC Press, 2016
Deconstructing the Elements with 3ds Max: Create Natural Fire, Earth, Air and Water without Plug-ins 3rd Edition, Pete Draper, Routledge, 2008
Game Engine Architecture 3rd Edition, Jason Gregory, A K Peters/CRC Press, 2018
3D Graphics Rendering Cookbook: A comprehensive guide to exploring rendering algorithms in modern OpenGL and Vulkan, Sergey Kosarevsky, Packt Publishing, 2021
Real Time Visual Effects for the Technical Artist, Chris Roda, CRC Press, 2022
Real-Time Rendering 4th Edition, Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, A K Peters/CRC Press, 2018
Fundamentals of Computer Graphics 5th Edition, Steve Marschner, Peter Shirley, A K Peters/CRC Press, 2021
Production Pipeline Fundamentals for Film and Games, Renee Dunlop, Routledge, 2014
The Complete Guide to Photorealism for Visual Effects, Visualization and Games, Eran Dinur, Routledge, 2021
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
3 |
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
3 |
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
5 |
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
2 |
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
3 |
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
3 |
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
5 |
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
4 |
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
2 |
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
4 |
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
1 |
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
4 |
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
4 |
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
4 |
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
3 |
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
3 |
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
1 |
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
1 |
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
3 |
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
1 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
1 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
3 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
2 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
1 |
12 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
10 |
20 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
71 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |