ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60313METOS-HIR0035 Postmodern Pazarlama ve Reklam 3 Güz 2 1 3 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERAP BOZKURT
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönemin sonunda dersi alan öğrencilerin, pazarlama, reklam, markalaşma konusunda geleneksel olmayan yöntemleri öğrenmeleri, stratejik marka yönetimi ve iletişiminde pazar genellemelerinin dışına çıkmaları, özelleşmiş deneyimlerin ve uygulamaların nasıl geliştirilebileceği konularında yetkinlik kazmaları amaçlanır.
Dersin İçeriği: Derste modern postmodern kavramları, farklı hedef kitlelelerin istediği farklı imajları markaya transfer edebilme, postmodern pazarlama ve postmodern reklamın dinamikliği, sürekli değişime açık olması, uygulama yöntemlerinin çeşitliliği konuları işlenerek ilişkisel pazarlamaya yönelik içerik oluşturarak müşteri sadakati kazanma örnekleri anlatılmakta ve uygulamaları yaptırılmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kavramları tüm yönleriyle tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yeni gelişen ortam ve iletişim kanallarına uygun uygun pazarlama ve reklam anlayışı oluşturur.
  2) Kavramsal ve kuramsal bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlamanın odağına tüketici ile iletişimi koyar.
  2) İş dünyası, sektör ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin tanımlanması, tanışma, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, haftalık konuların ve öğrencilerin ders yükümlülüklerinin değerlendirilmesi. Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, Yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
2) Modernizmden Postmodernizme Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
3) Sanayii devriminden Tüketim Toplumuna Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
4) Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üst gerçeklik ve Parçalanma Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
5) Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
6) Postmodern pazarlamanın özellikleri: Zıtlıklarnı birleşmesi ve Öznenin merkezileşmemesi Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
7) Postmodern toplumsal yapının pazarlamaya getirdiği yeni boyut Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
8) Vize Sınavı (değerlendirmeye katkısı: % 30) Ders sunumları ve notları
9) Postmodern reklam anlayışı ve örnekleri Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
10) Postmodern Tüketici davranışları: İçerik üreten postmodern tüketici Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
11) Kısa Quiz (değerlendirmeye katkısı: % 10) Ders sunumları ve notları
12) Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
13) Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
14) Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, Yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri (Dersin Öğretim görevlisi tarafından paylaşılacaktır)
• Ülger, G. (2019) Postmodern Pazarlama, Editör: Gürdal Ülger, Papatya Bilim Yayınları
Diğer Kaynaklar: Yavuz Odabaşı (2012). Postmodern Pazarlama, Mediacat.
Meryem Köse Serdar (2015). Postmodern Kimliğin İnşaasında Televizyon Reklamlarının Etkisi, Kumsaati Yayıncılık,
Steven Best & Douglas Kellner (2011). Postmodern Teori. Ayrıntı Yayınları,

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir.
4) Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir.
5) Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir.
7) Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir.
8) Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir.
10) Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir.
11) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir.
12) Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13) Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
14) Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir.
15) Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 3 3
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 88
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 93
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4