Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kavramları tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeni gelişen ortam ve iletişim kanallarına uygun uygun pazarlama ve reklam anlayışı oluşturur.
|
2) Kavramsal ve kuramsal bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamanın odağına tüketici ile iletişimi koyar.
|
2) İş dünyası, sektör ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımlanması, tanışma, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, haftalık konuların ve öğrencilerin ders yükümlülüklerinin değerlendirilmesi. |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, Yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
2) |
Modernizmden Postmodernizme |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
3) |
Sanayii devriminden Tüketim Toplumuna |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
4) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üst gerçeklik ve Parçalanma |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
5) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Üretim ve tüketimin yer değiştirmesi |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
6) |
Postmodern pazarlamanın özellikleri: Zıtlıklarnı birleşmesi ve Öznenin merkezileşmemesi |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
7) |
Postmodern toplumsal yapının pazarlamaya getirdiği yeni boyut |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
8) |
Vize Sınavı (değerlendirmeye katkısı: % 30) |
Ders sunumları ve notları
|
|
9) |
Postmodern reklam anlayışı ve örnekleri |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
10) |
Postmodern Tüketici davranışları: İçerik üreten postmodern tüketici |
Ders sunumları, internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri,
|
|
11) |
Kısa Quiz (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Ders sunumları ve notları
|
|
12) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
13) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
14) |
Postmodern reklam ve pazarlama incelemeleri / Ödev sunum ve Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
Literatür ve internet araştırmaları görselleri, yazılı işitsel ve görsel pazarlama ve reklam örnekleri
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|