Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir.
|
2) • Mat boyama alanında teknolojik gelişimi kavrayabilir.
• Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir tasarımcı olabilir.
• Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
• Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon, photobash tekniklerini etkin kullanabilir.
• Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir..
• Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
3) Yaratıcı ve görsel düşünebilme yetisi kazanır.
|
4) Bir fikri/içeriği/mesajı özgün bir biçimde görselleştirerek tasarlar.
|
5) Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözer.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi |
|
|
2) |
2. Mat boyama tanımı. Photobash nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. |
Ders için göstereceğim teknikler için daha önceden hazırlamış olduğum stock görseller, brush paketleri
|
|
3) |
3. Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması) |
Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
|
|
4) |
4. Öğrencilerle birlikte Posta Apocalyptic bir ortam uygulaması. Uygulama üzerinden Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin May boyama tekniğinde nasıl kullanıldığına dair detaylı inceme. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması. |
Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
|
|
5) |
Önceki hafta vermiş olduğum Post Apocalyptic ortam ödevlerinin sahneye yansıtılarak analiz edilmesi, öğrencilerin eksiklerinin gidilmesi ve projelerinin üzerinden revize edilmesi. |
Ders için göstereceğim teknikler için önceden hazırladığım stok görseller, fırça paketleri.
|
|
6) |
6.Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi. |
|
|
7) |
Ara Sınav ( Canlı Proje Üzerinden) |
|
|
8) |
Overpaint tekniğini 3 boyutlu bir aset üzerinden öğrencilerle birlikte uygulama. Tekniğin püf noktaları ve detayları üzerinde tartışma. |
3 boyutlu iç mekan aseti
|
|
9) |
Seçilmiş bir konu üzerinden overpaint uygulaması. 2 haftalık ödev. |
|
|
10) |
Seçilmiş bir konsept tasarımı üzerinden karakter, araç ve objelere overpaint uygulaması. 2 haftalık ödev. |
|
|
11) |
Ödevlerin sınıfça incelenmesi ve eksiklerinin revize edilmesi. |
|
|
12) |
Yapılan ödevler üzerinden projelerin değerlendirilmesi ve eksik taraflarının sınıfça tartışılıp revize edilmesi. |
|
|
13) |
Verilen iki farklı kavram üzerinden bir konsept tasarım yaratımı istenmesi. Tatlı ve Korkun kavramları. |
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
|
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
|
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
|
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
|
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
|
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
|
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
|
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
|
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
|
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
|
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
|
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
|
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
|
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
|
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
6 |
4 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
5 |
30 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4 |
2 |
8 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
5 |
6 |
30 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
104 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
130 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |