DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60612METOS-ILT0115 Metaverse'te Marka Tasarımı ve İletişimi 0 Güz
2 1 3 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin metaverse kavramının tanımını, yapısını, temel özelliklerini, metaverse’te oluşturulması muhtemel iş modellerini tanımlamaları, metaverse içerisinde yer alacak kurumların marka tasarım ve inşasını yapılandırmalarıdır.
Dersin İçeriği: Metaverse kavramı, metaverse’in yapıtaşları, metaverse’teki iş modelleri, metaverse’te marka olmak ve metaverse içerisinde yer alacak markaların tasarımı ve metaverse’te yer alacak markaların tasarımına yönelik uygulama bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Metaverse kavramını ve metaverse’in temel özelliklerini tanımlar.
  2) Metaverse ile ilintili olan alanları tanır.
  3) Metaverse’in yapıtaşlarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Metaverse’te yer alacak bir markanın görsel kimliğini yapılandırabilir.
  2) Metaverse’teki bir markanın tasarımını değerlendirebilir.
  3) Metaverse yer alacak bir markayı yeniden yapılandırabilir.
  4) Kültür kodlarını metaverse içindeki bir markanın tasarımı içerisinde değerlendirebilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Metaverse’teki bir markanın tasarım sürecini yapılandırabilir.
  2) Metaverse içindeki markanın tasarımında grafik ve dijital uygulamalara karar verebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders oryantasyonu - Tanışma
2) Web’in Gelişimi - Metaverse Kavramına giriş ve Özellikleri The Metaverse (Mathew Ball), ss. 9-14; Metaverse (Terry Winters), ss. 1-7; Dijital Markalama ss.163-183
3) Metaverse’ün Yapıtaşları I – Sanal Ekonomiye Giriş Metaverse (Terry Winters), ss. 24-36.
4) Metaverse’ün Yapıtaşları II – 3D, AI, AR, VR, VL Dijital Markalama (Pınar Seden Meral) ss. 189-197, 326-336
5) Metaverse’te İş Modelleri Metaverse (Terry Winters), ss. 70-79.
6) Metaverse’te Marka Olmak ve Sınırsız Yaratıcılık Step Into The Metaverse (Mark Van Rıjmenam), ss. 89-105.
7) Metaverse’te Marka Olmak – Metaverse’ün Geleceği: Multiverse Metaverse (Emrah Kaya), ss. 123-135.
8) Vize
9) Metaverse’te Marka Tasarlama Brief
10) Serbest Grup Çalışması
11) Sunum I
12) Sunum II
13) Sunum III
14) Sunum IV
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● Terry Winters, Metaverse, Kodlab Yayınları
● Pınar Seden Meral, Dijital Markalama, Dora Yayınevi
● Mathew Ball The Metaverse
● Emrah Kaya, Metaverse, Nemesis Kitap
● Mark Van Rıjmenam, Step Into The Metaverse
● Neal Stephenson, Parazit
Diğer Kaynaklar: ● Jean Baudrillard, Simularklar ve Simülasyon
● Manuel Castells, Ağ Toplumu
● Ercan Altuğ Yılmaz, Sekizinci Sanat Oyun
● William Gibson, Neuromancer
● Clotaire Rapaille, Kültür Kodu

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama 5
2) Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama.
3) Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama.
4) Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama.
5) Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama.
6) Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma.
7) Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme.
8) Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma.
9) Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma.
10) Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme.
11) Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme.
12) Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme.
13) Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme.
14) Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterim
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Ders Konferansı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 57
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 107
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4