Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metaverse kavramını ve metaverse’in temel özelliklerini tanımlar.
|
2) Metaverse ile ilintili olan alanları tanır.
|
3) Metaverse’in yapıtaşlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metaverse’te yer alacak bir markanın görsel kimliğini yapılandırabilir.
|
2) Metaverse’teki bir markanın tasarımını değerlendirebilir.
|
3) Metaverse yer alacak bir markayı yeniden yapılandırabilir.
|
4) Kültür kodlarını metaverse içindeki bir markanın tasarımı içerisinde değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metaverse’teki bir markanın tasarım sürecini yapılandırabilir.
|
2) Metaverse içindeki markanın tasarımında grafik ve dijital uygulamalara karar verebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu - Tanışma |
|
|
2) |
Web’in Gelişimi - Metaverse Kavramına giriş ve Özellikleri |
The Metaverse (Mathew Ball), ss. 9-14; Metaverse (Terry Winters), ss. 1-7; Dijital Markalama ss.163-183
|
|
3) |
Metaverse’ün Yapıtaşları I – Sanal Ekonomiye Giriş |
Metaverse (Terry Winters), ss. 24-36.
|
|
4) |
Metaverse’ün Yapıtaşları II – 3D, AI, AR, VR, VL |
Dijital Markalama (Pınar Seden Meral) ss. 189-197, 326-336
|
|
5) |
Metaverse’te İş Modelleri |
Metaverse (Terry Winters), ss. 70-79.
|
|
6) |
Metaverse’te Marka Olmak ve Sınırsız Yaratıcılık |
Step Into The Metaverse (Mark Van Rıjmenam), ss. 89-105.
|
|
7) |
Metaverse’te Marka Olmak – Metaverse’ün Geleceği: Multiverse |
Metaverse (Emrah Kaya), ss. 123-135.
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Metaverse’te Marka Tasarlama Brief |
|
|
10) |
Serbest Grup Çalışması |
|
|
11) |
Sunum I |
|
|
12) |
Sunum II |
|
|
13) |
Sunum III |
|
|
14) |
Sunum IV |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Terry Winters, Metaverse, Kodlab Yayınları
● Pınar Seden Meral, Dijital Markalama, Dora Yayınevi
● Mathew Ball The Metaverse
● Emrah Kaya, Metaverse, Nemesis Kitap
● Mark Van Rıjmenam, Step Into The Metaverse
● Neal Stephenson, Parazit
|
Diğer Kaynaklar: |
● Jean Baudrillard, Simularklar ve Simülasyon
● Manuel Castells, Ağ Toplumu
● Ercan Altuğ Yılmaz, Sekizinci Sanat Oyun
● William Gibson, Neuromancer
● Clotaire Rapaille, Kültür Kodu
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
5 |
5 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
57 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
107 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |