Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hayatlı Türk Evi’nin genel özelliklerini öğrenmek
|
2) Anadolu’daki geleneksel konutları bölgelerine göre gruplandırmayı öğrenmek
|
3) Çadır kültürü ile Anadolu’daki yerel kültürlerin ve diğer faktörlerin Türk evine etkilerini öğrenmek
|
4) Türk evlerini mimari özelliklerine dayanarak yüzyıllarına göre tanımlamayı öğrenmek
|
5) Geleneksel üretim ve yaşama biçimlerinin Türk evine yansımasını öğrenmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeni tasarımlarda geleneksel unsurları kullanma becerisi kazanmak
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, Geleneksel Türk Evi Kavramı |
|
|
2) |
Geleneksel Türk Evinin Kökenleri |
|
|
3) |
Geleneksel konut yerleşimlerinin özellikleri, coğrafi bölgelere göre konut tiplerinin dağılımı |
|
|
4) |
Geleneksel Türk Evini biçimlendiren fiziksel ve sosyokültürel etkenler
|
|
|
5) |
Türk Evi Plan Tipleri |
|
|
6) |
Geleneksel Türk Evinin Mekansal Kurgusu ve Özellikleri - I |
|
|
7) |
Geleneksel Türk Evinin Mekansal Kurgusu ve Özellikleri - II |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Türk Evinde katlara göre işlev dağılımı; zemin katın işlevleri, ara
veya orta katın işlevleri, üst kat/esas katın işlevleri |
|
|
10) |
Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve YapımTeknikleri |
|
|
11) |
Türk Evi Cephe Özellikleri |
|
|
12) |
Türk Evi'nin 20. ve 21. yüzyıldaki gelişimi |
|
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
|
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
|
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
|
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
2 |
2 |
4 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
2 |
2 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
10 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |