Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilerin kentsel tasarımdaki temel konulara ilişkin genel bir değerlendirme yapabilmeleri. İnsan ölçeğini, ihtiyaçlarını ve aidiyet duygusunu tasarlayabilmeleri, yönetebilmeleri ve kendi projelerinde uygulayabilmeleri. Kent, İnsan ve Mimari yapı arasında ilişki kurmaları amaçlanır.
Bu derste, farkli kentsel tasarim, planlama, ve uygulama politikalarini iceren yaklasim ve kavramlar incelenerek bu yaklasim ve kavramlarin sehirleri daha surdurulebilir ve saglikli kilmak, ayni zamanda da daha yasanabilir bir gelecek yaratmak hedefiyle nasil biz kentsel tasarimcilarin sehirleri gelistirme yontemlerimizi sekillendirebilecegi ele alinacaktir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler kentsel tasarım projelerini: fikir, araştırma, proje, konsept geliştirme, Kamusal Binaların girişleri, İç ve dış mekan arasındaki tasarım sürecini anlamak ve uygulayabilmek.. Süreç odaklı bu ders boyunca, tasarım süreci, tasarımsal düşünme, yaratıcı düşünme, bağlam, metafor oluşturma-okuma gibi konular öğrencilerin bireysel projelerini kuramsal ve uygulamaya yönelik geliştirmelerine yardımcı olur.
Bu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Saglikli sehir kavrami,Carpik kentlesme ve toplum sagligi, Yurunebilirlik, Arazi kullanimi, Sehir olcek sagligi, belirleyici etkenler, Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar, Yesil/eko catilar, Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler, Kentsel alanlar ve kentsel yasam, Saglikli konut nedir, Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Kentsel Tasarım sürecinin ögelerini tanımlar
● Kent Tasarımı alanının temel terminolojisini açıklar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) ● Fikirden tasarıma giden süreci metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular
● Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Süreç odaklı bu ders boyunca, tasarım süreci, tasarımsal düşünme, yaratıcı düşünme, bağlam, metafor oluşturma-okuma gibi konular öğrencilerin bireysel projelerini kuramsal ve uygulamaya yönelik geliştirmelerine yardımcı olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kentsel Tasarım nedir? Tasarıma Giriş |
|
|
2) |
İnsan yerleşmeleri ve Ölçek |
|
|
3) |
Kentsel doku ve Tasarım Kuramları |
|
|
4) |
Mekan İnsan ve Mimarlık kavramı |
|
|
5) |
Kentsel mekan kavramı ve ödev |
|
|
6) |
Projelerin genel değerlendirmesi |
|
|
7) |
İç Mekan Tasarımı ve İnsan Uyumu |
|
|
8) |
Vize haftası: Projenin 3. sunumu ve proje dosyasının teslimi |
|
|
9) |
Vize projelerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim |
|
|
10) |
Mekan Hiyerarşisi |
|
|
11) |
Mekanı anlamak ve Tasarlamak |
|
|
12) |
Kentsel Girişler; Kamusal İç Mekanlar ve binaların girişleri İç ve dış arasındaki ilişkiler Ödev |
|
|
13) |
Ödev sunumları |
|
|
14) |
Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
4 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
4 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
2 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
4 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
3 |
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
4 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
4 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
5 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
2 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
2 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|