DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60732TATOZ-IMC0504 | Malzeme II | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCEN NUR ERİKCİ ÇELİK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi Dr. BURAK UZUN |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Mimarlık eğitimi programı kapsamında, yapıda kullanılan asal malzemeler ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özeliklerinin aktarılması ile bu ürünlerin kullanım alanlarına göre tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Yapı malzemesi; standart, yönetmelik; sürdürülebilir malzemeler; yenilikçi malzemeler; nanoteknolojik malzemeler; boya; halı; yalıtım ürünleri. |
Malzeme II dersi kapsamında yenilikçi, sürdürülebilir özelliklere sahip malzeme türlerine yönelik kapsamlı bilgilendirmeler yapılacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yapının malzemlerini tanır ve iç mekan ile ilişkilendirir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Malzeme iç yapısını açıklayabilir ve malzeme seçiminde doğru kararları uygulayabilir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Malzemelerin bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgileri tanımlar ve meslek hayatında bu bilgileri projelerinde yapılandırabilir. |
||
2) Malzemenin fiziksel mekanik kimyasal ve çeşitli olaylar karşısında davranışını ayırt edebilir ve yapı içinde bu durumları uygulayabilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Ders ile ilgili genel bilgi. Sürdürülebilir malzeme teknolojilerine giriş. | ||
2) | Nanoteknolojik malzemeler, tanımları, sınıflandırmaları. | ||
3) | Metal malzemeler, tanımları, sınıflandırma, özellikleri. | ||
4) | Metal malzemelerin iç mekanda ve mobilya tasarımında kullanımları, slayt gösterimi. | ||
5) | Plastik malzeme: tanımı, sınıflandırılması, özellikleri. iç mekanda Ve mobilya tasarımında kullanımı, slayt gösterimi. | ||
6) | Yüzey kaplama malzemeleri, fiber optik malzemeler, tanımları, özellikleri. | ||
7) | Kompozit malzemeler, tanımları, özellikleri. | ||
8) | Arasınav. | ||
9) | Öğrenci grup sunumları, video sunumları -1. | ||
10) | Öğrenci grup sunumları, video gösterimleri -2. | ||
11) | Öğrenci grup sunumları, video gösterimleri -3. | ||
12) | Öğrenci grup sunumları, video gösterimleri -4. | ||
13) | Öğrenci grup sunumları, video gösterimleri -5. | ||
14) | Genel tekrar, değerlendirme, malzeme örnekleme izlemleri. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Saraylı, M. A., Yapı Malzemeleri Bilimi, Tanımlar ve Özelikler; Çözülmüş Örneklerle, I. Kısım, İstanbul, Kutulmus, 1978. Eriç, M., Yapı Fiziği ve Malzeme, İstanbul, Literatür, 1994. Onaran, K., Malzeme Bilimi, İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi, 1997. Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L., Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul, Literatür, 2000. Balanlı, A., Yapıda Ürün Seçimi, İstanbul, YÜMFED Yayını, No: 4, 1997. Rand, P., Materials for Architectural Design, Laurence KingPublishing, 2006. Ballard Bell, V., Materials for Architectural Design 2, LaurenceKing Publishing, 2014. Hegger, M., Materials, Basics, Birkhauser Verlag Publishing, 2007. Erdoğan, S. T. and Erdoğan, T. Y., Basic Materials of Construction, METU Press, Ankara, 2014. Naumann, R. Eski Anadolu Mimarlığı, Türk Tarih Kurumu Roth, M., Concrete Architecutre & Design, Braun Publishing Dawson, S. Architects Working Details TUBA Türkiye Kültür Envanteri Pilot Bölge Çalışmaları Architectural Review Detail Betonart The Plan Material |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | |||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |