Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici davranışı kavramını açıklar.
|
2) Tüketici davranışı modellerini tanır.
|
3) Tüketici satınalma karar süreçlerini ve buna etki eden faktörleri açıklar.
|
4) Tüketici davranışları ve şirketlerin pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiti değerlendirebilir.
|
5) Tüketicilere yönelik pazar araştırma türlerini açıklar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tüketici Davranışı Çalışmasına Giriş |
|
|
2) |
Pazarlama İlişkisi: Davranış Boyutu - Tüketici Davranışının Disiplinler arası Doğası |
|
|
3) |
Pazarlama Araştırması ve Tüketici Davranışı 1 |
|
|
4) |
Pazarlama Araştırması ve Tüketici Davranışı 2 |
|
|
5) |
Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma |
|
|
6) |
Tüketici Karar Verme Süreci |
|
|
7) |
Kültür , Motivasyon ve tüketici davranışı |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Algı, Tutum ve tüketici davranışı |
|
|
10) |
Tüketici Modelleri: Tüketici Karar Verme sürecinin dört çeşidi |
|
|
11) |
Karar Süreci Türleri |
|
|
12) |
Tüketici Davranış Modelleri 1 |
|
|
13) |
Tüketici Davranış Modelleri 2 |
|
|
14) |
Tüketici Davranış Modelleri 3 |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri/ Erdoğan Koç Ankara : Seçkin Yayıncılık, 2019
Tüketici davranışları / A. Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Beta Basım Yayım, 2008
Tüketici davranışları : Müşteri tatmininden müşteri değerine / Murat Hakan Altıntaş. Alfa, 2000
Tüketici davranışları / Atıl Bilge ; Nusret Göksu. Gazi Kitabevi, 2010
Tüketici davranışı / Yakup Durmaz. Detay Yayıncılık, 2011
|
Diğer Kaynaklar: |
Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri/ Erdoğan Koç Ankara : Seçkin Yayıncılık, 2019
Tüketici davranışları / A. Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Beta Basım Yayım, 2008
Tüketici davranışları : Müşteri tatmininden müşteri değerine / Murat Hakan Altıntaş. Alfa, 2000
Tüketici davranışları / Atıl Bilge ; Nusret Göksu. Gazi Kitabevi, 2010
Tüketici davranışı / Yakup Durmaz. Detay Yayıncılık, 2011
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
5 |
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
5 |
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
5 |
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
65 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |