Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kolay
anlaşılabilecek bir araştırma problematiği
geliştirebilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nicel verileri
toplayarak ve uygun teknikler kullanarak analiz
yapabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nicel verileri bağımsız olarak değerlendirebilmeleri için gerekli altyapıya sahip olurlar.
|
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, araştırma
hipotezlerini kurabilmeli ve onları uygun teknikler
kullanarak test edebilirler.
|
3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, analiz/yorum/rapor üretebilirler.
|
4) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, veri işleme ve onu uygun görsel ve göstergeleri kullanarak sunabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (1954).
|
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (1954). |
2) |
Verinin Betimlenmesi: Görsel |
Newbold et. al. (2013), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 1 |
3) |
Verinin Betimlenmesi: Sayısal - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field, (2016), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field, (2016), Chapter 1 |
4) |
Verinin Betimlenmesi: Sayısal - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field (2016), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field (2016), Chapter 1 |
5) |
Ağırlıklandırma ve Veri Gruplaması |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2 |
6) |
Olasılığa Giriş |
Newbold et. al. (2013), Chapter 3
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 3 |
7) |
Olasılık Dağılımları |
Newbold et. al. (2013), Chapter 4 & 5
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 4 & 5 |
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Örnekleme Dağılımları |
Newbold et. al. (2013), Chapter 6
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 6 |
10) |
Güven Aralığı - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8 |
11) |
Güven Aralığı - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8 |
12) |
Hipotez Testi - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2 |
13) |
Hipotez Testi - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2 |
14) |
Regresyon Analizi |
Newbold et. al. (2013), Chapter 11
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 11 |
Ders Notları / Kitaplar: |
Paul Newbold, Wiiliam L. Carlson and Betty M. Thorne, Statistics for Business and Economics 8e (Boston: Pearson, 2013).Andy Field, Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (London: Sage Publications, 2016).
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (New York: W. W. Norton & Company, 1954).
|
Diğer Kaynaklar: |
Paul Newbold, Wiiliam L. Carlson and Betty M. Thorne, Statistics for Business and Economics 8e (Boston: Pearson, 2013).Andy Field, Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (London: Sage Publications, 2016).
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (New York: W. W. Norton & Company, 1954).
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
|
|
1.1 İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
|
|
1.2 İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
|
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
|
|
2.1 Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
|
|
|
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
|
3.1 Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
|
3.2 Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|