Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Masajın tanımı ve tarihsel gelişimi |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 15-21
|
|
2) |
Masajın Etkileri |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 22-34
|
|
3) |
Masajın kullanım alanları ,endikasyonları ve kontraendikasyonları |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 47-50
|
|
4) |
Masaj uygulamasında genel prensipler,vücutmekanikleri,masajekipmanları,tedavi ortamı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 53-65
|
|
5) |
Klasik masaj teknikleri ve masaj hareketleri |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 53-65
|
|
6) |
Uyluk masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 82-89
|
|
7) |
Alt bacak masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 89-94
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Ayak-Ayak bileği masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 94-101
|
|
10) |
Üst ekstremite masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 101-114
|
|
11) |
El-el bileği masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 114 -118
|
|
12) |
Sırt masajı |
|
|
13) |
Karın masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 138-142
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 138-142
|
|
14) |
Yüz bölgesi masajı |
Prof. Dr. İnci Yüksel, Masaj teknikleri, alp yayınevi, sayfa: 142-148
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanındaki tüm gelişmeleri takip eder ve alanının gerektirdiği teknolojileri etkileşimli bir şekilde kullanır. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini kazanır. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
2) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. |
|
2) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. |
|
3) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve karşılayabilir. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
11 |
2 |
22 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
11 |
2 |
22 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
56 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |