ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213GETOS-SNT2283 Sanat ve İletişim 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Genel Eğitim Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ANIL SAYAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Genel Eğitim)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders bir sanat formu olarak müziğin toplumsal yaşam içerisindeki iletişim rolüne yoğunlaşmaktadır. Böyle bir yaklaşım edinebilmek için, ders müziğin sosyal işlevine, ekonomik değerine ve kültürle ilişkisine yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Bu dersle öğrenciler, müziğin toplumsal işlevi üzerine analitik bir bakış açısına sahip olacaktır.
Dersin İçeriği: Derste kültür ve sanatın iletişimi; sanat kurumlarından müzik festivallerine, yerel yönetimlerden ulusal/uluslararası düzeylerdeki kültür sanat inisiyatiflerine kadar geniş bir spektrum içerisinde ele alınacaktır.

Derse Özgü Kurallar

Ders sırasında kopya ve intihale karşı sıfır tolerans politikası uygulanmaktadır. Sınav sırasında kopya girişimleri tolere edilmeyecektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kuramsal ve teorik tartışmaları kavrar
  2) Alanın yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerindeki önemini kavrar.
  3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin alan üzerindeki önemini kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Alan üzerine stratejik iletişim planları üretebilir.
  2) Sponsorluk dosyaları hazırlayabilir.
  3) Alan üzerine dijital iletişim içerikleri üretebilir.
  4) Kültür ve sanat aktiviteleri için seyirci geliştirme stratejileri üretebilir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Alanın güncel konularını kavrar
  2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin alan üzerindeki sonuçlarını ölçümler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş
2) Popüler Müzik Üzerine
3) Popüler Müziğin Sosyal İşlevleri
4) Müzik Endüstrisi ve Plak Şirketleri
5) Film Screening
6) Dijital Distribüsyon Çağında Müzik Endüstrisi
7) Müzik Endüstrisinde Platformlaşma
8) Ara sınav
9) Popüler Müzik ve Promosyon Kültürü
10) Canlı Müzik ve Ekonomisi
11) Popüler müzik ve Optimizasyon Kültürü
12) Dijital Çağda Kültürel Aracılar
13) Kültürel Girişimcilik
14) Dersin Değerlendirilmesi
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Simon Frith, Taking Popular Music Seriously, Music and Everyday Life. Routledge
Shuker, Roy. " 'Every 1's a Winner': The Music Industry and the record companies" Understanding Popular Music. Routledge
Wikström, Patrik. "The Music Industry in an Age of Digital Distribution." Madrid: BBVA, 2013.
Holt, F. (2010). The economy of live music in the digital age. European Journal of Cultural Studies, 13(2), 243-261.
Morris, J. W. (2020). Music Platforms and the Optimization of Culture. Social Media + Society, 6(3).
Klein, Bethany, Leslie M. Meier, and Devon Powers. "Selling out: Musicians, autonomy, and compromise in the digital age." Popular Music and Society 40.2 (2017): 222-238.
Hracs, Brian J. "Cultural intermediaries in the digital age: The case of independent musicians and managers in Toronto." Regional Studies 49.3 (2015): 461-475.
•Gehman, Joel, and Jean-François Soublière. "Cultural entrepreneurship: from making culture to cultural making." Innovation 19.1 (2017): 61-73
•Scott, Michael. "Cultural entrepreneurs, cultural entrepreneurship: Music producers mobilising and converting Bourdieu's alternative capitals." Poetics 40.3 (2012): 237-255.
•Moore, Andrea. "Neoliberalism and the musical entrepreneur." Journal of the Society for American Music 10.1 (2016): 33-53.
•Haynes, Jo, and Lee Marshall. "Reluctant entrepreneurs: musicians and entrepreneurship in the ‘new’music industry." The British Journal of Sociology 69.2 (2018): 459-482.
•Klamer, Arjo. "Cultural entrepreneurship." The review of Austrian economics 24 (2011): 141-156.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir.
4) Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir.
5) Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir.
7) Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir.
8) Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir.
10) Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir.
11) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir.
12) Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13) Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
14) Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir.
15) Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterim
Okuma
Ödev
Ders Konferansı
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Tartışmalara Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 3 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 84
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 91
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3