ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314GETOS-KRS2293 Küresel Bakış Açısı 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: 21. Yüzyıl yetkinliği olan küreselleşmenin önemini ekonomik, siyaset, teknolojik ve ekolojik boyutlarıyla inceleyerek ilgi alanlarında mezun olmadan ya da iş hayatlarına başladıklarında başarılı olma .Küresel vatandaşlık, küresel düşünme becerileri ve inovasyona kolay uyum sağlanabilirlik, sosyal ve kültürlerarası yetkinliklerini geliştirerek öz farkındalıklarıyla çevreleriyle ölçülü iletişim kurabilme. Profesyonel olabilme , kendini sürekli yenileyerek güncel kalmanın öneminin farkındalığı. Araştırma ve kitap okumanın önemi. Fikir ya da düşünce farklılarını kabul ederek yargılarından arınmak , katılmadığı görüşleri ifade ederken doğru dili kullanmak.
Araştırma, analiz, değerlendirme, yansıtma, işbirliği iletişim vb. konularına odaklanır.
Üniversitede veya sonraki yaşamda başarı için önemli olan bazı beceriler, yetkinlikler belirlenmiştir. Bu ders, öğrencilere bu becerileri geliştirme fırsatı sunar.


Dersin İçeriği: Küresel temalar: teknoloji, kültür ekonomi, çevre, etik politikalar ve bir çok sosyal bilimler vb.

Derse Özgü Kurallar

interaktif , küresel bakış açısı farkındalığını kazanarak genel yaşam becerisi kazandırılmasıdır

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dünya çapındaki çevre, sosyal adalet ve ekonomik konuları anlamak ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmek ve küresel temaları inceleyerek; teknoloji, kültür ,ekonomi, çevre, etik, politika, bilim gibi konularda bazı yetkinlikler kazanmak. Küresel bakış açısı dersinin ders kazanımları, öğrencilere dünya çapındaki konuları ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar. Bu kazanımlar, öğrencilere daha bilinçli kararlar verebilme ve daha sürdürülebilir ve adil bir dünya için katkıda bulunan eylemlerde bulunabilme becerilerini kazandırır.
    2.1) Dünya çapındaki problemleri analiz etmek ve çözümler üretebilmek
    2.2) Küresel konular hakkında farkındalık kazanmak ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmek.
  2)
    3.3) Farklı kültürler ve vizyona sahip insanlarla etkileşim kurmak ve farklı perspektifler kazanmak
    3.4) Küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, kararlar vermek ve eylemlerde bulunmak
    3.5) Entelektüel merak ve açık düşünme; eleştirel düşünme ve problem çözme için yapı taşları.
    3.6) Başa çıkma – taleplere esneklik ve uyarlanabilirlik; Öğrencilerin hayatta ve özellikle karantina sırasında ve sonrasında ihtiyaç duyacakları beceriler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Küreselleşme, siyasi ve ekonomik sınırları aşan bilgi, mal, sermaye ve insan akışı olarak tanımlanır. Küreselleşmenin üç dönemi, küreselleşmenin yükselişi, süreçleri, küreselleşmede uluslararası organizmaların rolü, küreselleşmenin düzeyleri ve kaynakları, çoklu kimlik çoklu aidiyet, küreselleşme yoluyla kültürel birleşme, geleneksel değerler üzerinde ki etkileri, küreselleşmenin olumsuz sonuçları, kitleler üzerindeki etkileri. Küresel bakış açısı farkındalığı, dünyamızda yaşayan insanları ve toplumları etkileyen konuları inceleyen bir bakış açısıdır, bir konuya veya duruma dünya çapında etkilerini ve yansımalarını dikkate alarak bakmak anlamına gelir. Bu tür bir bakış açısının olup olmadığı, insanların düşünceleri ve değerlerine bağlıdır. Ekonomi: Dünya genelinde bazı ülkelerin diğerlerine göre daha zengin olması ve bazı insanların diğerlerine göre daha fazla servet sahibi olması, ekonomik adaletsizlikler oluşturmaktadır. Sosyal yapılar: Toplumlar içinde cinsiyet, etnik köken, dil ve din gibi farklılıklar nedeniyle bazı insanların diğerlerine göre daha az eşit haklara sahip olmaları, sosyal adaletsizlikler oluşturmaktadır. İklim değişikliği: Dünya genelinde gözlemlenen iklim değişiklikleri, insanların yaşamlarını etkileyen önemli bir konudur. Bu değişiklikler arasında, iklim koşullarının daha sıkıntılı hale gelmesi, su kaynaklarının azalması ve toprağın zarar görmesi sayılabilir. Siyasi: Birçok bölgede güvensizlik ve savaş nedeniyle insanlar hayatlarını tehlikeye atmaktadır. Bu durum insanların evlerini terk etmelerine, ailelerini kaybetmelerine ve çocuklarının eğitimlerine ara vermelerine neden olabilir. Dünya çapında farklı kültürleri ve toplumları öğrenme: Kültürler arası anlayış ve empati geliştirerek, dünya çapında farklı toplumların değerlerini ve gereksinimlerini anlayabilirsiniz. Dünya çapında olayları takip etme: Dünya çapında olayları takip ederek, dünya çapında meydana gelen etkileşimleri ve yansımaları anlayabilirsiniz. İnsan hakları ve adalet konuları: İnsan hakları ve adalet konularına dikkat ederek, dünya çapında insanlar arasındaki eşitliği ve adaleti anlayabilirsiniz. Dünya çapında sosyal ve çevresel problemlerle ilgili bilgi : Dünya çapında sosyal ve çevresel problemlerle ilgili bilgi edinerek, bu problemlerin nasıl çözülebileceği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Bilgi toplama: Küresel bakış açısını geliştirmek için, dünya genelinde insanları etkileyen konular hakkında bilgi toplamak önemlidir. Bunun için, güncel haberleri takip etmek, kitap okumak ve doğrudan gözlem yapmak gibi yolları düşünebilirsiniz. Farklı açılardan bakabilmenin önemi: Küresel konuları anlamaya çalışırken, farklı açılardan bakmak önemlidir. Bu, farklı toplumların ve kültürlerin değerlerini ve görüşlerini anlamaya yardımcı olabilir. Farklı bakış açılarını değerlendirerek, bir konunun farklı yönlerini anlayabilirsiniz. Sorunların nedenlerini anlamaya çalışmak: Küresel sorunları anlamaya çalışırken, bu sorunların nedenlerini araştırmak da önemlidir. Bu, sorunların çözümüne yönelik daha etkili çözümler üretebilmenizi sağlayabilir. İnsan hakları: Küresel bakış açısını geliştirirken, insan haklarına saygı göstermek de önemlidir. Bu, farklı toplumlar ve kültürler arasında adaleti ve eşitliği sağlamaya yardımcı olur. POWER POİNT SUNUMLARI,
2) KÜRESELLEŞME PSİKOLOJİSİ: KÜRESELLEŞME PSİKOLOJİSİ NEDİR? Küreselleşme hem bir süreç hem de bir üründür; küreselleşme süreci ve ürün karşılıklı olarak belirlenir; Küreselleşmenin başlıca itici güçleri, tüm olaylar, güçler ve değişiklikler ticaret, telekomünikasyon, ulaşım, siyasi ve askeri ittifaklar ve uluslararası kuruluşlardır KÜRESELLEŞEN DÜNYADA KİMLİK, KİMLİK NEDİR? FARKLI ÖLÇEKLERDE KİMLİKLER.KÜRESELLEŞMİŞ AĞLAR VE KÜRESEL ETKİLEŞİM BAĞLAMLARI, KÜRESELLEŞMENİN DÜZEYLERİ VE KAYNAKLARI.KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN İNSAN PSİKOLOJİSİ ÜZERİNDE ETKİLERİ (Küreselleşme, ruh sağlığı üzerinde karmaşık bir olgudur. Küreselleşmeden toplumsal yaşamın ve kültürün ne ölçüde etkilendiğini düşündüğümüzde aklımıza ilk gelen şey yaşamdaki hızlı değişimlerdir. İnsanlar yaşam biçimlerini hızla değiştirmek zorunda kaldıklarında kendilerini boşlukta hissedebilir, kaygı ve kararsızlık yaşayabilirler. Bu da “kimlik krizine” neden olur. Bu, birçok psikiyatrik sendromun altında yatan nedendir. ÖZELLİKLE ANKSİYETE BOZUKLUKLARI, DEPRESYON VE BAĞIMLILIK) KÜRESELLEŞMEDE PSİKOLOJİNİN ROLÜ (Psikolojinin küreselleşmeyi anlamadaki rolünü artırmak için, uygulama ve kavramsal çerçevelerinde daha fazla çok disiplinli, çok kültürlü ve çok uluslu yönelimleri teşvik etmelidir. Psikoloji gibi uzmanlık alanları ile küreselleşmenin artan taleplerine cevap vermeye çalışır. Kültürel psikoloji, Azınlık psikolojisi, Çok kültürlü psikoloji, Barış psikolojisi ve Uluslararası psikoloji) PSİKOLOJİ NASIL YARDIMCI OLUR? ((Sağlık sektörlerinde reform yaparak ve halkı eğiterek ruh sağlığını hükümet reformlarına dahil etmek için çaba gösterin. Ruh sağlığı hizmetlerinin her kademesinde etkin müdahaleler yaparak önlem almak. Spesifik olarak, küreselleşmenin neden olduğu sorunları ele almak için sistemler uygulayın. Depresyon, alkol ve madde bağımlılığı, şizofreni ve organik beyin sendromlarının önlenmesi, tedavisi ve rehabilitasyonuna yönelik programlar geliştirin. Dünyanın ruh sağlığını tehdit eden ekonomik eşitsizlikleri dikkate alan ruh sağlığı girişimleri oluşturun. Akıl sağlığı sorunlarının sadece yoksul ülkelerde değil, zengin ülkelerde de arttığını unutmayın) DÜNYA VE BİLİMİN GETİRDİĞİ YENİLİKLERLE GEÇMİŞTEN VE GÜNÜMÜZE DAİR BAKIŞ AÇISIYLA KÜRESELLEŞME SÜREÇLERİ İNCELENDİ. KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN TEKNOLOJİK BOYUTUNUN PSİKOLOJİK ETKİLERİ BİLİMSEL, OBJEKTİF OLARAK ÖĞRENCİLERİMİZLE ANLATILDI, DETAYLAR POWERPOİNT SUNUMUNDA BULUNMAKTADIR.
3) Küresel bakış açısı tanımı ve bize faydaları. Küreselleşme süreci en çok ekonomik, ideolojik, teknolojik faktörlerden dolayı ortaya çıkmıştır Küresel zihniyet 'in önemi ,Küresel bir zihniyet, küreselleşme anlayışını ve dünyanın her bir bölgesinin ekonomik, politik ve sosyal olarak birbirine ne kadar bağlı olduğunu da kapsar Küresel bakış açısı, küresel etkiye sahip olan veya küresel olarak sorunun doğasını dikkate alan bakış açısıdır. Müfredatlar arası, disiplinler arası bir odak noktası vardır. Aktarılabilir beceriler geliştirir. Küresel perspektifte beceriler nelerdir? Araştırma, analiz, değerlendirme, yansıtma, işbirliği iletişim vb. konularına odaklanır. ‘Aktif' öğrenmeyi geliştirir ve bu becerilerin uygulanmasını küresel bir bağlamda ortaya koyduğu konular aracılığıyla öğretilir. Eğitimde küresel bakış açısı neden önemlidir? Küresel eğitimin beş öğrenme vurgusu veya perspektifi vardır: Toplumsal sorunlara küresel bir bakış açısına sahip olmak neden önemlidir? Küresel perspektifte kritik yol nedir? Neden bu yetkinliğe odaklanmalıyız?Günümüzde eğitim; problem çözme ve karar verme süreçlerine yaratıcı ve eleştirel yaklaşımları içeren düşünme biçimlerinden çok daha fazlasıdır. Aynı zamanda iletişim ve işbirliği de dahil olmak üzere çalışma biçimleriyle ilgilidir. Ayrıca global bakış açısı eğitimi, çok yönlü bir dünyayı anlamak empatik olarak, inovatif, aktif, sorumluluk sahibi ve gelişimlerle ilgili bir vatandaş olarak yaşama kapasitesiyle ilgilidir.” Üniversiteler , işverenlerle, örgütsel işbirliği ve araştırma becerilerini kazanma fırsatıdır .Bağımsız düşünme ve sorgulama özgürlüğüdür. Küresel bir konuyla ilgili diğer bakış bakma fırsatı ve kendi görüşlerinizi içsel gerçek değerlerle yansıtabilirsiniz. En önemlisi KÜRESEL BAKIŞ AÇISI yaratıcılığa ilham da verir. Growth Mindset & Fixed Mindset (GELİŞMEKTE OLAN ZİHİN VE SABİT ZİHİN ARASINDAKİ FARKLARI İNCELEDİK. Küresel temalı konular: Teknoloji, Bilim , Politika, Etik, Çevre, Ekonomi, Kültür . Dünya vatandaşı olmanın tanımı yapıldı. , Marchall McLuhan'ın insanlık tarihini 4 önemli döneme ayırması. Bu dönemlerden bir diğerine geçiş iletişimin toplum üzerinde büyük değişikliğe yol açmasından kaynaklanması. GUTENBERG GALAKSİSİ kitabında ELEKTRONİK BAĞIMLILIKLA dünyanın küresel köy haline geleceğini öngörmüştür. İlk global kelimesini kullanmış olması ve yeni iletişim araçlarının her şeyi etkilemekte ve değiştirmekte olduğunu savunan McLuhan, başlangıçta teknolojinin insanlar tarafından şekillendirildiğini fakat kısa süre sonra teknolojinin insanları biçimlendirmeye, kurgulamaya başladığını öne sürmüştür. Teknolojilerin yalnızca insanların kullandığı icatlar olmadığını, insanları yeniden icat eden araçlar olduğunu söyleyen McLuhan, iletişim teknolojilerinin asıl niyet ve hedefinin altını çizerek “ortam mesajdır” der. McLuhan’a göre elektronik medya insanlığı yeniden birleştirecek ve toplum kolektif bir bilinç ve refleks sahibi olmaya yönlendirecektir. , küresel perspektif becerileri anlatılıp .Powerpoint slide olarak detaylandırılmıştır ve anlatılmıştır. Detaylı Power Point sunumları, google görselleri ve videoları
4) İklim değişikliğinde Uluslararası perspektifler bu dersin konusunu oluşturmaktadır. McKinsey&Company raporu: küresel enerji perspektifi 2022. Küresel ısınma ve iklim değişikliği, küresel ayak izi. Gelecekte beklenen ekolojik yıkımlar. Su krizi, buzulların erimesi, dünya sıcaklığının 1,5 c artması halinde bilimsel öngörüler İklim değişikliği etkilerinden yükselen sıcaklığın yol açacağı kuraklık, yangınlar, buzulların erimesinden dolayı deniz seviyesinde yükselme , seller, şiddetli kasırgalar, ani yağış ve doluların sonucunda küresel açlık, yoksulluk, salgın hastalıklar, temiz su temini zorlukları, ekonomik krizler, ölümler ve savaşlar beklenmektedir. KÜRESEL AYAK İZİ NEDİR? Milyonlarca yıldır kendi kendini yenileyebilen, doğal bir döngüye sahip doğanın dengesi bozulmanın eşiğinde. Bundaki temel faktör de ne yazık ki insan. İşte bu süreçte kimin ne kadar etkisi olduğunu somut bir şekilde ölçebilmek adına 1990’lı yılların başında William Ress ve Mathis Wackernagel birlikte bazı çalışmalar yürüttü. Bu çalışmalar sonucunda da Ekolojik Ayak İzi kavramını ortaya çıkardılar. Sonrasında da Küresel Ayak İzi Ağı’nı kurarak bu alanda ortak bir çatı kurdular. Küresel Ayak İzi Ağı kâr amacı gütmeyen, sürdürülebilirliği temel alan ve bunun için çalışmalar yapan bir düşünce kuruluşudur.  Milyonlarca yıldır kendi kendini yenileyebilen, doğal bir döngüye sahip doğanın dengesi bozulmanın eşiğinde. Bundaki temel faktör de ne yazık ki insan. İşte bu süreçte kimin ne kadar etkisi olduğunu somut bir şekilde ölçebilmek adına 1990’lı yılların başında William Ress ve Mathis Wackernagel birlikte bazı çalışmalar yürüttü. Bu çalışmalar sonucunda da Ekolojik Ayak İzi kavramını ortaya çıkardılar.Toplumsal- çevresel şiddet kısmında olduğu gibi siyasi ve ekonomik eşitsizlikler noktasında da ekolojiyi etkileyen birçok olumsuz sonuç vardır. Ekolojiyi ve siyasi/ekonomik eşitsizlikleri birbirlerinden bağımsız düşünmek imkansızdır. Hiçbir alan birbirlerine karşı kesin sınırlar çekmez aksine kesişimlerden oluşur. Eşitsizliklerden dolayı yapılan sömürü, hayvan sömürüsü ve siyasi tabanlı sanayileşme ekolojiyle doğrudan bağlantılıdır.  Global siyasi, ekonomik eşitsizlikler ve çevre konuları işlendi. detayları Powerpoint sunumunda yer almaktadır POWERPOİNT SUNUMU
5) DERS KİTABI OLARAK İNCELEDİĞİMİZ: Yaratıcı tür kitabımızdan beyin bildiklerini başkalaştırır. DEĞİŞİM RÜZGARI 1-YENİLİK İNSANİDİR 2-BEYİN BİLDİKLERİNİ BAŞKALAŞTIRIR. 3-BÜKME konuları ile ilgili quiz ödev teslimi yapılmıştır. Bükme: Olgunun orijinal halinin değişime uğradığı ya da biçimini kaybedecek şekilde bükülmesini ifade eder. İLK 70 SAYFASI QUİZ SORUMUZU OLUŞTURDU. Parçalama: Bütün parçalara ayrılır. Harmanlama: Harmanlama ise iki ya da daha fazla sayıda kaynağın birbirine kaynaştırılmasıdır. Bükme, Parçalama ve Harmanlama yenilikçi düşünmenin altında yatan beyin işlemlerini yakalamanın anahtarını sunar. Gözlemlediğimiz her şeyi bükebilir, parçalayabilir ve harmanlayabiliriz. Deneyimlerimizle yeniliğin hammaddesini alır ve yeni sonuçlar elde etmek için onu büker, kırar ve harmanlarız. Sadece büküp parçalamak ve harmanlamamız ürünün beğenilmesini gerektirmez. Bu yaratıcılık eyleminin yalnızca yarısıdır. Diğer yarısı sunulduğu toplumdur. Ürünün toplumda yankı uyandırması gereklidir. Daha yaratıcı olabilmek için: -Seçenekleri çoğaltın -Risk almaktan korkmayın En büyük zayıflık pes etmektir. Başarıya götüren en kesin yol ise bir kez daha denemekten geçer. Hata yapmaktan korkmayın. Tekrar deneyin Rutinden uzaklaşın. Sonucu değil, çabayı övün… Yaratıcılığın temeli, bugünden atılıyor. Bundan sonraki büyük fikirler şu an çevremizi sarmış olan şeylerin bükülüp, parçalanıp, harmanlanması ile belirecek. “Herkes aynı biçimde düşünüyorsa, kimse düşünmüyor demektir.” Benjamin Franklin. Kitap incelemesinden sonra teknolojinin hayatımıza covid-19'dan sonra getirdiği yenilikleri ve hızı değerelendirdik. Gps'in ilk çıkış tarihinden günümüze gelişimi , uzamsal zekamız üzerinde etkileri ve zeka türlerimizi nasıl etkilediğini ve metaverse, yapay zeka benzeri ve gelişmekte olan diğer teknolojik yeniliklerin hayatımıza verdiği yönler, gelişim aşamaları insan beyninin yeniliklere adapte olma süreci dersin konularını oluşturmuştur. YARATICI TÜR KİTABIMIZ FİKİRLER DÜNYAYI NASIL YENİDEN YARATIYOR DAVİD EAGLEMAN VE ANTHONY BRANDT
6) Küresel Bakış açısı& Ekonomi: Küresel krizler CFO nedir? CFO olabilmenin basamakları nelerdir? Şirkette misyonu ve vizyonu nasıl olmalı? Dünya ekonomisinin küreselleşmesiyle kültür ,inanç sistemlerimde hoş görünün uyumlu iş birlikteliktekilerinin yöntemleri. 2022 küresel ekonomik krizin nedenleri, sektörler üzerinde etki ve sonuçları. Diğer ülkelerin Covid 19 ve Rusya ve Ukrayna savaşları da nedenlerinden bir kaçı olmak üzere global olarak nasıl sonuçlar getirdiğini alınan ve alınması gereken önlemlerde bireysel olarak tüketim alışkanlıklarımızı değerlendik? Enflasyon ve yüksek enflasyon nedir? Tanımları yapıldı. Ne gibi sorunlar getirdiğini ve dünya genelinde bazı ülkelerin aldığı sıkı önlemler tartıştık. Dersin ana konularında bir tanesi olan yeni bir kültür ya da çapraz kültürlerle çalışmada öz saygı geliştirmenin disiplinin hoş görünün , adaptasyon ve ön bilinç, empati yeteneğimizin ön görümüzü nasıl gelişebileceğimizi ve bu kavramların değerini konuştuk. Bir iş yerinde profesyonel ya da herhangi bir birimde çalışma esasları. Dünya vatandaşı ne demek ve nasıl olunur? Etik nedir?, Etik değerler nelerdir? İş hayatında dünya genelinde etik olmayan davranışlar nelerdir? Farklı kültürlerde kabul görmeyen ancak bazı kültürlerde normal karşılanan davranış biçimleri. Bazı yazar, bilim insanı, sanatçıların, dünya insanı olmak ve gelişimin farklılık yaratma konularıyla görüşlerini konuşarak interaktif olarak dersimizi tamamladık. Powerpoint slayt sunumları
7) Küresel bakış açısı dersimizde 'Eğitimin Geleceği' 21. yüzyıl yetkinlikleri. konusu ele alındı. Kritik düşünce, bakış açısı farklılıkları, eğitimde yeni yetkinlikler. Dünya üzerinde bazı üniversitelerde uygulanan farklı eğitim modelleri dersimizin konusuydu. Eğitimin kısa tarihçesiyle ders başlayarak günümüzde yeni yetkinlikleri değerlendirdik. Hedef keşfi. Kritik becerilerin geliştirilmesi. Eleştirel düşünme ve problem çözme. İş birliği. Hızlı hareket ve adaptasyon. İnisiyatif ve girişimcilik. Etkin sözlü, yazılı ve multimedya iletişim. Bilgiye ulaşım ve bilgiyi analiz etme. Merak ve hayal İlhamın önemi konuşuldu. Eğitimde İçerik yerine yetkinliklerin değeri Gerçek yaşama yakın eğitim, Uluslararasılaşmış eğitim, Girişimci yetiştirme odağı, Bireyselleştirilmiş programlar, Yapay zeka ile eğitim, MOOC, hibrid, tersyüz, XR Programların parçalanması Zamanın akışkanlaşması Öğrenme ve İnovasyon Yaratıcılık ve inovasyon Eleştirel düşünme ve problem çözme İletişim ve işbirliği Bilgi, Medya ve Teknoloji Bilgi okuryazarlığı Medya okuryazarlığı Bilişim ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı Yaşam ve Kariyer Esneklik ve uyum sağlayabilirlik İnisyatif alma ve özyönlendirme Sosyal ve kültürlerarası yetkinlikler Üretkenlik ve hesap verebilirlik Liderlik ve sorumluluk konuları bu dersin temelini oluşturdu. Yeni dünya düzeninde yurtdışı eğitim modellerini, geniş coğrafyalar üzerinde çeşitli ve farklı, global eğitim veren üniversitelerin dijitalleşmelerini, bunların öğrenci ve eğitim sistemine olumlu ya da olumsuz olarak değerlendirilip yeni bir bakış açısıyla ders işlendi. Bu ders 21. Yüzyıl yetkinliği olan eleştirel düşünme becerisi temel alınarak teknolojik ilerlemenin eğitim üzerinde etkileri konuşuldu.
8) 8. hafta Midterm
9) Hayvan haklarını, ekolojiye verilen tahribatı ,plastik atıkların deniz canlıları üzerinde yarattığı olumsuz etkileri , sürdürebilirlik kavramının günümüzdeki önemi ve doğaya aykırı yaşam şeklimizden ve görüşümüzden kaynaklanan dünya genelinde yaşanmış ve yaşanmakta olan problemleri değerlendirdik. iklim adaleti, Amazon ormanında yaşanan yangından kaynaklanan yüzbinlerce türün yaşamını yitirdiğini ve yeryüzünde emsali olmayan bir çok canlı türüne sadece Amazon ormanının ev sahipliği yaptığı ve ilaç sektörü için bitkiler çok önem taşımaktaydı. Yağmur ormanlarının ecosistemimiz için önemi ve yağmur ormanlarının sanayi devriminden sonra büyük ölçüde tahrip edilmesine rağmen %50 ile % 70 oranında çeşitlilik barındırıyor. Dünyamızın akciğerleri olan yağmur ormanlarının azalmasıyla küresel büyük sorunlar ön görülmektedir. Ayrıca Himalaya Dağından daha uzun olan Marianna çukuruna yapılan 11 km dalış esnasında çıkan plastik çöpleri ve bu çöpler nedeniyle her yıl en az 100.000 denizlerimizde yaşayan memeli hayvanlar hayatlarını kaybetmekte her geçen yıl sayıları artmaktadır. Hayvanların haklarının olmadığı gibi istismara uğrayan canlı türlerini öğrendik. Dünyamızın bize sunduğu, doğanın zenginliklerini ve çeşitliliğini korumak için yapılması gerekli olan daha bilinçli yaşam felsefesini değerlendirerek, entegre edilmiş sosyo- ekolojik sistemin şemasını powerpoint sunumuyla ecolojik problemleri, iklim değişikliğinin insan sağlığı üzerinde ki etkileriyelerini öğrendikten sonra sürdürülebilir tarım ve sürdürülebilirliğin üç kümesini öğrenerek dersi tamamladık POWERPOİNT SLAYT SUNUMU
10) Normlar nedir? Tanımları yapıldıktan sonra örneklerini öğrendik. Norm başlığı altında tabuların ve tanımlarını , kural ,örf -adet ve törelerin tanımlarını ve örneklerini kendi kültürümüz üzerinde örneklendirdikten sonra. Küresel farklılıklarını ve bazı benzerlikleri öğrendik Ülkeden ülkeye değişen bazı örneklerle ve tanımlar yapıldı. , sosyal normların tanımını yaptıktan sonra , Sosyal normların çeşitlerini dünya üzerindeki çok sayıda ülkelerde farklılıklar gösteren tabu, örf-gelenek ve töreleri ve kanunları öğrenerek farkındalığımızı arttırdık. POWERPOİNT SLAYTLARI VE GOOGLE GÖRSELLERİ
11) Bu derste kültür sözcüğünün tanımı yapıldı ,Latinceden günümüze 17. yüzyıl ve 18. yüzyıla gelindiğinde antropolojideki gelişmeler sonucunda doğru tanıma yaklaşmasını, günümüzde modernleşmenin önemli anahtar kavramlarından olan kültürü medeniyetler açısından farklılıklarıyla ; kültürel çeşitlilik ve kültür türlerinin çoğunu alt başlıklarıyla ve kategorilere ayırılmış olarak işledik. Modernleşmenin anahtar kavramlarından biri olarak kabul edilen kültürün farklı anlamlarda kullanılmasının nedeni, ulusal yapılardaki değişikliklerdir. Bundan dolayı pek çok ülke kültüre yeni anlamlar yüklemiştir. İngilizler ve Fransızlar, kültürü medeniyetle eş anlamlı olarak kullanırken Almanlar daha çok teknolojik araç ve gereçleri içeren maddi medeniyet anlamında kullanmışlardır.Kültür kavramını anlamıyla ilk kez kullanan kişi Alman tarihçi Herder’dir. Herder’in bu görüşü, 18. yüzyılın sonuna doğru kültürü kendi ırklarının üstünlüğünü belirtmek için kullanan Avrupalı seçkinlere karşı bir tepkiydi.  Toplum, sosyal ilişkiler kümesinden oluşmuştur. Kültür, ayrıca sosyal ilişkilerin nasıl oluştuğunu ve bu ilişkilerin normlar, değerler, inanışlar ve ideolojiler tarafından nasıl yönlendirildiğini açıklamaya yardımcı olur (McPherson vd. 1999: 250). Kültürel hareketler : Aydınlanma (Rönesans): 17. ve 18. yüzyıllarda entelektüellerin başlattığı, önce Avrupa’da sonra Amerikan Kolonilerinde etkisini gösteren, bilimsel yöntemle açıklanmaya çalışılan bilgilerin, insan aklının yozlaşmış gelenekçi fikirler ve inançla mücadelesine yine insan aklına dayanan bir reform geliştiren kültürel bir harekettir. Kültürel çeşitlilik ya da çok kültürlülük farklı kültürlerin uyum içinde bir arada yaşaması anlamına gelmektedir. Kültür şoku, Kültürel yeterlilik, Kültürel Yıkıcılık, Kültürel Yetersizlik, Kültürel Körlük, Kültürel ön yeterlik, Kültürel yetkinlik, Kültür emperyalizmi (Emperyalizm, Ekspansiyonizm veya yayılmacılık) Değerler: Kültürel Miraslar Kültür türleri: Sözlü kültürler veya grafik olmayan kültürler, Yazılı kültürler Üretim tarzına göre kültür türleri, Göçebe kültürler, Tarımsal veya kırsal kültürler, Kentsel veya ticari kültürler, Endüstriyel kültürler. Dini paradigmaya göre kültür türleri: Teistik kültürler, Teistik kültürler alt bölümlere ayrılır: Tek tanrılı kültürler, Düalist kültürler, Çok tanrılı kültürler, Teistik olmayan kültürler. Sosyoekonomik düzene göre kültür türleri: Elitist kültür veya Elit kültür, Popüler kültür,, Kitle kültürü Kültür türleri: Hegemonik kültür, Alt kültür, Alternatif kültür, Karşıt kültür.. Antropolojik anlamda kültür türleri, Tarihsel anlamda kültür türleri, Cinsiyet duygusuna göre kültür türleri :Anaerkil kültür, Ataerkil kültür Coğrafi ve/veya jeopolitik anlamda kültür türleri: Batı kültürü, Doğu kültürü Yerel kültürler: Ulusal kültür, Bölgesel kültür POWERPOINT SLAYT SUNUMLARI VE GOOGLE GÖRSELLERİ
12) Küresel bakış açısı sadece eğitimsel bir terim değil, temel bir yaşam becerisidir. farklı kültür ve farklı düşünce biçimlerine ne kadar maruz kalırsak hayatta başarılı olmaya o kadar hazırlıklı oluruz. Sosyal farkındalık geliştirme, örgütsel farkındalık, iletişim, bilgi, empati, (empati ve sempati arasındaki fark Theresa Wiseman- Brene Brown video görseli) uyum, öz- farkındalık ve öz- yönetim gibi kavramlar sosyal açıdan tanımlandı. Johari penceresi( Öz farkındalık) psikoloji ifadesinin özlü bir söze dönen değeri (Patrick Geddes) 1917, Küresel neden düşünmeliyiz.? Göçmen ve mültecilerin tanımo, mülteci yasası ve mültecilerin statülerine ilişkin 1967 protokolleri dersin bazı konularını oluşturmaktadır.
13) İnsan Hakları Genel Bildirgesi, 1948 yılında Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından kabul edilen ve tüm dünya ülkelerinin imzaladığı bir uluslararası sözleşmedir. Bu sözleşme, insan haklarının korunması ve geliştirilmesi için temel ilkeleri ve hakları belirtir .İnsan hakları eşitsizliği, insanlar arasında adaleti ve eşitliği sağlamak. Kadın hakları, çocuk hakları, çocuk istismarı. tarım devrimiyle başlayan günümüze kadar gelen dünya genelinde çocuk işçiler, işçi haklarının kazanılması ,adalet, yasalar ve hukukun uygulanmaları bu dersin konularını oluşturmaktadır. Magna Carta Libertatum, 1215 yılında İngiltere'de kral John tarafından baronların baskısı sonucu imzalanmış bir belgedir. Bu belge, hükümdarların yetkilerini sınırlandırmaya ve bireylerin haklarını koruma altına almaya yönelik ilk önemli adımdır. Habeas corpus kavramı, Magna Carta'da yer almaktadır ve bireylerin tutuklanmaları ve gözaltına alınmaları durumunda mahkemeye çıkarılmalarını ve tutuklanmalarına itiraz etme fırsatı verilmesini gerektirir. Fransız Devrimi, Magna Carta'nın etkilerini taşıyan bir dönemdir ve insan haklarına yönelik çalışmaların temelini oluşturur. 1948 yılında Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen İnsan Hakları Genel Bildirgesi, insan haklarının korunması ve geliştirilmesi için temel ilkeleri ve hakları belirtir. Bu dersin konuları arasında insan hakları eşitsizliği, insanlar arasında adalet ve eşitliği sağlamak, kadın hakları, çocuk hakları, çocuk istismarı, işçi haklarının kazanılması, adalet ve hukukun uygulanması yer almaktadır. POWERPOİNT SUNUMU
14) THİNK GLOBALLY, ACT LOCALLY, küresel düşün yerel davran "Küresel Düşün, Yerel Davran" önemi yüksek küresel bir kavram. Çevreyi göz önünde bulunduran sadece gönüllüler değildir. Şirketler, hükümet yetkilileri, eğitim sistemi ve yerel topluluklar da çevreyi olumlu yönde etkileyebilecek gerekli önlemlerin alınmasının önemini ön görüyorlar. Orijinal "Küresel düşün, yerel davran" ifadesi, İskoç şehir plancısı ve İskoç biyolog, sosyolog, hayırsever ve öncü bir şehir plancısı olan sosyal aktivist Patrick Geddes'e aittir. son haftamız olduğu için dönem başı konularını tekrarlandı ve Power Point Sunumlarını inceleyerek dersimizi tamamladık. “küresel bir bakış açısı " sadece eğitimsel bir terim KESİNLİKLE değil, temel bir yaşam becerisidir. Bireyler genç yaşta farklı kültürlere ve farklı düşünme biçimlerine ne kadar çok maruz kalırlarsa, uluslararası bir işyerinde başarılı olmak için o kadar hazırlıklı olunulmaktadır https://www.livelaptopspec.com/what-is-global-perspective-igcse/#What_is_global_perspective_GCSE HER DERS İÇERİĞİNE DETAYLI HAZIRLANMIŞ POWER POİNT SUNUMLARI VE GOOGLE GÖRSELLERİ
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Cambridge University global perspective, Wikipedia, David Eagleman Antony Brandt the runaway species. the international bestselling author of The Brain, incognito and Sum, isimli kitap Yuval Noah Harari 21. yüzyıl için 21 ders isimli kitabı. Marshall McLuhan Gutenberg Galaksisi kitabı, Geleceği keşfedenler dijital çağın biyografisi Walter Isaacson' in kitabı. Valerie Hansen küreselleşmenin ilk 1000 yılı isimli kitabı ( keşiflerle küçülen bir dünyanın başlangıcı. Samuel P. Huntingdon Medeniyetler çatışması ve yeni dünya düzeninin kurulması. vb google görselleri

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişimi tüm yönleriyle kavrar.
2) Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder.
3) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ