DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70413METOZ-MIS0022 | Seminer | 1 | Bahar | 0 | 0 | 0 | 18 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. MUAMMER MUSTAFA ERDOĞDU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Seminer dersi öğrencilerin, ilgi duydukları konulara odaklanarak, tez yazımında çalışacakları kuramı ve veri toplayacakları alanı belirlemelerine yardımcı olmak; öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri alanlara göre, çalışabilecekleri en doğru tez danışmanları ile eşleşmelerini sağlayabilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Seminer dersi öğrencilerin, bilimsel yazım ve tez yazımı konusunda, araştırma probleminin belirlenmesinden araştırma sorusunun tasarımına, metodolojik kurgunun oluşturulması ve araştırma yöntemi ve yaklaşımının belirlenmesi vb konularında bilgi sahibi olmasını ve uygulayabilmelerine yönelik içeriğe sahip olacak şekilde kurgulanmıştır. |
Öğrenciler, 18 AKTS'lik dersin gereği olarak; her hafta dersin öğretim üyesi tarafından bildirilen okumaları yapmış olarak derse katılmak ve talep edilen raporlarımı zamanında tamamlayarak teslim etmek ile yükümlüdür. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, bir alandaki problemin, araştırma problemi olarak nasıl yapılandırılacağını öğrenirler. |
||
2) Öğrenciler, bilimsel olarak anlamlı bir araştırma sorusunu nasıl yapılandıracaklarını öğrenirler. |
||
3) Öğrenciler, araştırma sorusuna uygun literatür taraması yapmayı, taramalarını doğru şekilde referans göstermeyi ve kavramsal çerçeve kurgulamayı deneyimlerler.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, literatür araması ile anlamlı hale getirilmiş bir araştırma sorusuna uygun yöntembilim geliştirmeyi, veri toplama katmanlarını ve temel araştırma alanlarını öğrenirler. |
||
2) Öğrenciler, kurgulanan araştırma yöntemine uygun olarak örneklem oluşturmayı, uygun veri toplama araçlarını ve analiz yöntemlerini öğrenirler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. | 5 |
1) | İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. | 5 |
1) | Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. | 3 |
1) | İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
2) | İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. | |
2) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. | 1 |
2) | Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. | 3 |
2) | İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
2) | İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
3) | Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | 5 |
3) | Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. | |
3) | Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek uygun işletme stratejileri geliştirir. | 4 |
4) | Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. | 2 |
4) | Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. | |
4) | Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. | 4 |
5) | Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. | |
5) | Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | 5 |
6) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | 2 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Okuma | |
Ödev | |
Beyin Fırtınası | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Projeler | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 200 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 100 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 150 | 150 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 250 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 450 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 18 |