DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70413METOZ-MIS0022 Seminer 1 Bahar 0 0 0 18
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. MUAMMER MUSTAFA ERDOĞDU
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Seminer dersi öğrencilerin, ilgi duydukları konulara odaklanarak, tez yazımında çalışacakları kuramı ve veri toplayacakları alanı belirlemelerine yardımcı olmak; öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri alanlara göre, çalışabilecekleri en doğru tez danışmanları ile eşleşmelerini sağlayabilmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: Seminer dersi öğrencilerin, bilimsel yazım ve tez yazımı konusunda, araştırma probleminin belirlenmesinden araştırma sorusunun tasarımına, metodolojik kurgunun oluşturulması ve araştırma yöntemi ve yaklaşımının belirlenmesi vb konularında bilgi sahibi olmasını ve uygulayabilmelerine yönelik içeriğe sahip olacak şekilde kurgulanmıştır.

Derse Özgü Kurallar

Öğrenciler, 18 AKTS'lik dersin gereği olarak; her hafta dersin öğretim üyesi tarafından bildirilen okumaları yapmış olarak derse katılmak ve talep edilen raporlarımı zamanında tamamlayarak teslim etmek ile yükümlüdür.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, bir alandaki problemin, araştırma problemi olarak nasıl yapılandırılacağını öğrenirler.
  2) Öğrenciler, bilimsel olarak anlamlı bir araştırma sorusunu nasıl yapılandıracaklarını öğrenirler.
  3) Öğrenciler, araştırma sorusuna uygun literatür taraması yapmayı, taramalarını doğru şekilde referans göstermeyi ve kavramsal çerçeve kurgulamayı deneyimlerler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, literatür araması ile anlamlı hale getirilmiş bir araştırma sorusuna uygun yöntembilim geliştirmeyi, veri toplama katmanlarını ve temel araştırma alanlarını öğrenirler.
  2) Öğrenciler, kurgulanan araştırma yöntemine uygun olarak örneklem oluşturmayı, uygun veri toplama araçlarını ve analiz yöntemlerini öğrenirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Online beykoz üzerinden paylaşılan soft dokümanlar Materyal
Diğer Kaynaklar: Seminer Dersi Önerilen Kitap Listesi
Sosyal Bilim Felsefesi, Ted Benton & Ian Craib. Sentez Yayınları, 2012 (2. Baskı)
Bilim, Felsefe, Metodoloji, Şadi Can Saruhan & Ata Özdemirci. Beta Basım Yayım, 2013 (3. Baskı)
Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Thomas S. Kuhn. Kırmızı Yayınları, 2017 (1. Baskı)
Yönteme Karşı, Paul Feyerabend. Ayrıntı Yayınları, 2014 (1. Baskı)
Bu Tez Nasıl Bitecek? Lisansüstü Öğrencileri İçin Araştırma Kılavuzu, Eyüp Aygün Tayşir. İletişim Yayınları, 2019 (1. Baskı)
Tez Nasıl Yazılır? - Umberto Eco. Can Yayınları, 2018
Daha İyi Bir Dünya Arayışı / Son Otuz Yılın Makaleleri ve Bildirileri, Karl R. Popper. Yapı Kredi Yayınları, 2020 (7. Baskı)
Bilimsel Yöntem, Hugh G. Gauch, Jr. Dipnot Yayınları, 2016 (1. Baskı)
Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, Donatella Della Porta & Michael Keating. Küre Yayınları, 2019 (2. Baskı)
Bilmenin Yolları: Toplumsal ve Siyasal Araştırmalarda Rakip Metodolojiler, Jonathon W. Moses. Küre Yayınları, 2020 (1. Baskı)
Sosyal Bilimde Yöntem: Realist Bir Yaklaşım, Andrew Sayer. Küre Yayınları, 2017 (1. Baskı)
Farklı Pencereler, Farklı Manzaralar: Sosyal Bilimlerde Yöntem Tartışmaları, Derleyenler; Pınar Uyan Semerci & Emre Erdoğan. Hiperlink Yayınları, 2013 (1.Baskı)
Sosyal Bilimlerde Yöntem, Niyazi Öktem & Emel Karagöz. Astana Yayınları, 2015 (1. Baskı)
Bilim Sosyolojisi ve Yöntem Tartışmaları, Ertan Eğribel. Doğu Kitabevi, 2017 (1. Baskı)



Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. 5
1) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. 5
1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. 3
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
1) İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. 5
2) İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir.
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. 1
2) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. 3
2) İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. 5
2) İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. 5
3) Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. 5
3) Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar.
3) Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek uygun işletme stratejileri geliştirir. 4
4) Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. 2
4) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir.
4) Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. 4
5) Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir.
5) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. 5
6) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10.00
Projeler 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 12 3 36
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12 144
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 200
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 100 100
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 150 150
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 250
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 450
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 18