Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş dersinin merkezi temalarında, öğrencilere okumalara başlamadan önce ders içinde önem arz edecek kitle siyaseti, kitle toplumu, sosyal yapı ve birey arasındaki entegrasyon ve karşılıklı etkileşim, yaşamın sosyal dramaturjisi, diyalojik ve karnavalvari nitelikler, kapitalizmin gelişimi, piyasa ekonomilerinin sosyal etkileri, bireycilik kültürü ve çelişkileri, Batı marksizmi ve moderniteye meydan okumalar gibi temel form ve başlıklar dersin genel konusuna giriş mahiyetinde öğrencilerin zihinlerini ısındıracak biçimde kısa, özet bilgilerle ele alınır. |
|
|
2) |
Simgesel Etkileşimcilik 1: George Herbert Mead ve Charles Cooley'nin benlik, zihin ve topluma yaklaşımları |
- Ritzer, pp. 423-453
- Wallace and Wolf, pp. 188-197; 218-229
- Cuff, Sharrock and Francis, pp.125-128; 138-140
|
|
3) |
Simgesel Etkileşimcilik 2: Erving Goffman'ın dramaturjik yaklaşımı ve toplumsal yaşamda modern tiyatrallik. |
- Ritzer, pp. 423-453
- Wallace and Wolf, pp. 188-197; 218-229
- Cuff, Sharrock and Francis, pp.125-128; 138-140
|
|
4) |
Fenomenoloji ve Gerçekliğin Toplumsal İnşası: Alfred Schutz, Peter Berger ve Thomas Luckmann'ın moderniteye ihyacı-inşacı yaklaşımları |
- Wallace and Wolf pp. 240-269
- Cuff, Sharrock and Francis pp. 148-158
|
|
5) |
Batı Marksizmi ve Eleştirel Teori 1: Antonio Gramsci ve Louis Althusser'in moderniteye yaklaşımları |
- Ritzer, 359-372
- Wallace and Wolf, 111-118
- Cuff, Sharrock and Francis, 180-195; 220-229
|
|
6) |
Batı Marksizmi ve Eleştirel Teori 2: Frankfurt Okulu Düşünürlerinin (Adorno, Horkheimer, Marcuse, Benjamin) moderniteye yönelik eleştirel yaklaşımları |
- Ritzer, pp. 359-372
- Wallace and Wolf, pp. 111-118
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 180-195; 220-229
|
|
7) |
Dilbilimsel Dönüş, Yapısalcılık ve Post yapısalcılık 1: Ferdinand de Saussure ve Roland Barthes'ın yaklaşımları ve Derrida'nın yapısökümcü teknik ve eleştirileriyle birlikte değerlendirilmeleri |
- Ritzer, pp. 771-783
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 199-220; 255-277; 279-302.
|
|
8) |
Mid-tem Examination |
|
|
9) |
Dilbilimsel Dönüş, Yapısalcılık ve Postyapısalcılık 2: Michel Foucault'nun klasik iktidar ve siyaset kavramlaştırmalarına yönelik eleştirel yaklaşımları ve kimlik sorunu |
- Ritzer, pp. 771-783
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 199-220; 255-277; 279-302
|
|
10) |
Moderniteye Figürasyonel Yaklaşım: Norbert Elias'ın akış içindeki süreçsel medeniyetler yaklaşımı |
- Ritzer, pp. 605-617
|
|
11) |
Fail-Yapı Entegrasyonu 1: Pierre Bourdieu'nun bütünleştirici habitus, pratik, alan ve sermaye kavramlaştırmaları ve paradigmatik ikiciliklere yönelik eleştirileri |
- Ritzer, pp. 623-633
- Wallace and Wolf, pp. 118-129; 134-141
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 317-331.
|
|
12) |
Fail-Yapı Entegrasyonu 2: Jurgen Habermas'ın kamusallığın yapısal dönüşüm kuramı ve iletişimsel eylem kuramı |
- Ritzer, pp. 623-633
- Wallace and Wolf, pp. 118-129; 134-141
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 317-331.
|
|
13) |
Modernizme Yönelik Meydan Okuma/Eleştiriler: Postmodernizm: J. François Lyotard, Frederic Jameson ve Jean Baudrillard'ın modernizme, sanat, ekonomi ve siyasetteki postmodern durum içinde yaklaşımları. |
- Ritzer, pp. 303-304; 794-803
- Cuff, Sharrock and Francis, pp. 279-302.
|
|
14) |
FINAL EXAMINATION |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
|
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
|
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
|
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
|
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
|
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
|
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|