Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yapay Zeka Nedir? Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi
|
|
|
2) |
Yapay Zeka ile Değişim Süreci (Meslek değişimi, toplumsal değişiklikler) |
|
|
3) |
Yapay Zeka Uygulama Alanları (Doğal Dil işleme, bilgisayar görüşü, karar verme, problem çözme, ses tanıma …) |
|
|
4) |
Yapay Zeka Nasıl Öğrenir? |
|
|
5) |
Büyük Veri (Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, Öğrenme Analitiği…) |
|
|
6) |
Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar ve Uygulama
|
|
|
7) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri I (Mimarlık)
|
|
|
8) |
ARA SINAV
|
|
|
9) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri II (Sağlık)
|
|
|
10) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri III (Siber Güvenlik)
|
|
|
11) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri IV (Sanat)
|
|
|
12) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri V (Eğitim)
|
|
|
13) |
Yapay Zeka ve Etik
|
|
|
14) |
Yakın Gelecekte Yapay Zeka
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|