Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yapay Zeka Nedir? Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi
|
|
|
2) |
Yapay Zeka ile Değişim Süreci (Meslek değişimi, toplumsal değişiklikler) |
|
|
3) |
Yapay Zeka Uygulama Alanları (Doğal Dil işleme, bilgisayar görüşü, karar verme, problem çözme, ses tanıma …) |
|
|
4) |
Yapay Zeka Nasıl Öğrenir? |
|
|
5) |
Büyük Veri (Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, Öğrenme Analitiği…) |
|
|
6) |
Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar ve Uygulama
|
|
|
7) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri I (Mimarlık)
|
|
|
8) |
ARA SINAV
|
|
|
9) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri II (Sağlık)
|
|
|
10) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri III (Siber Güvenlik)
|
|
|
11) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri IV (Sanat)
|
|
|
12) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri V (Eğitim)
|
|
|
13) |
Yapay Zeka ve Etik
|
|
|
14) |
Yakın Gelecekte Yapay Zeka
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|