Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Milliyetçilik teorilerinin farklı alanlarına aşina olur ve güncel tartışmalardaki karşıt tarafları hakkında bilgi sahibi olur
|
2) Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren gelişen milliyetçi akımları tanır
|
3) Modernite ve milliyetçiliğin ortaya çıkışını kentleşme, sekülerleşme, endüstrileşme süreçleriyle ilişkisi içinde kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Toplumsal olguları evrensellik ve özgüllük ilişkisi içinde değerlendirir
|
2) modernitenin farklı deneyimlerini ayırt eder
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introductory Lesson |
|
|
2) |
İLkçilik ve Daimicilik |
U. Özkırımlı, Theories of Nationalism: A Critical Introduction
|
|
3) |
Modernleşme Okuluna Giriş |
U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
|
|
4) |
Ernst Gellner -Milletler ve Milliyetçilik |
U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
|
|
5) |
Ernst Gellner -Milletler ve Milliyetçilik (2) |
U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
|
|
6) |
Benedict Anderson- Hayali Cemaatler |
U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
E. Hobsbawm, Popular Proto-Nationalism", in Nations and Nationalism
|
|
7) |
Benedict Anderson- Hayali Cemaatler 2 |
U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction B. Anderson, "Cultural Roots", in Imagined Communities
|
|
8) |
Eric Hobsbawm - Milletler ve Milliyetçilik |
E. Hobsbawm, "Popular Proto Nationalism", in Imagined Community
|
|
9) |
Eric Hobsbawm - Milletler ve Milliyetçilik 2 |
E. Hobsbawm, "Popular Proto Nationalism", in Imagined Community
|
|
10) |
Anthony Smith- Etnosembolizm |
U. Özkırımlı, "Ethnosymbolism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
|
|
11) |
Anthony Smith - Etnosembolizm 2 |
|
|
12) |
Partha Chatterjee - Milliyetçilik ve Kolonyalizm |
U. Özkırımlı, "Contemporary Approaches to Nationalism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
|
|
13) |
Partha Chatterjee - Milliyetçilik ve Kolonyalizm 2 |
U. Özkırımlı, "Contemporary Approaches to Nationalism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
|
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Özkırımlı, Umut (2017), Theories of Nationalism: A ciritical introduction, London: Palgrave
Kedourie, E. (ed.) (1971) Nationalism in Asia and Africa, London: Weidenfeld & Nicolson.
|
Diğer Kaynaklar: |
Anderson, B. (1991) [1983] Imagined Communities: Reflections on the Origin and
Spread of Nationalism, London: Verso, 2nd edition.
Calhoun, C. (2007) Nations Matter: Culture, History, and the Cosmopolitan Dream,
London and New York: Routledge.
Chatterjee, P. (1996) ‘Whose Imagined Community?’, in G. Balakrishnan (ed.), Mapping
the Nation, London: Verso, 214–25.
Gellner, E. (1983) Nations and Nationalism, Oxford: Blackwell.
Hobsbawm, E. J. (1990) Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth,
Reality, Cambridge: Cambridge University Press.
Smith, A. D. (1999) Myths and Memories of the Nation, Oxford: Oxford University
Press.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
8 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
34 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
92 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |