DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60223MEEOZ-POL0385 Contemporary Social and Political Thought 3 Güz 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEVAL ÜNLÜ GÖK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, modernitenin önemli unsurlarından biri olan milliyetçiliğin sosyolojik gerekliliğini anlamayı amaçlıyor. Milliyetçiliğin tarihsel bağlamda nasıl ortaya çıktığı ve toplumsal dinamiklerle nasıl şekillendiği üzerinde durulacak. Dersin içeriğinde, milliyetçilik çalışmalarındaki temel okullar ve teoriler ele alınarak, bu akımların farklı bakış açılarıyla nasıl yorumlandığı incelenecek. Öğrenciler, milliyetçiliğin toplumsal, kültürel ve politik boyutlarını değerlendirme fırsatı bulacak ve günümüzdeki yansımalarını tartışabilecekler.
Dersin İçeriği: Milliyetçiliğin tarihsel bağlamda nasıl ortaya çıktığı ve toplumsal dinamiklerle nasıl şekillendiği üzerinde durulacak. Dersin içeriğinde, milliyetçilik çalışmalarındaki temel okullar ve teoriler ele alınarak, bu akımların farklı bakış açılarıyla nasıl yorumlandığı incelenecek.

Derse Özgü Kurallar

Derse devam zorunludur, ders öncesinde o haftanın okumaları gerçekleştirilmelidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Milliyetçilik teorilerinin farklı alanlarına aşina olur ve güncel tartışmalardaki karşıt tarafları hakkında bilgi sahibi olur
  2) Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren gelişen milliyetçi akımları tanır
  3) Modernite ve milliyetçiliğin ortaya çıkışını kentleşme, sekülerleşme, endüstrileşme süreçleriyle ilişkisi içinde kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Toplumsal olguları evrensellik ve özgüllük ilişkisi içinde değerlendirir
  2) modernitenin farklı deneyimlerini ayırt eder

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Introductory Lesson
2) İLkçilik ve Daimicilik U. Özkırımlı, Theories of Nationalism: A Critical Introduction
3) Modernleşme Okuluna Giriş U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
4) Ernst Gellner -Milletler ve Milliyetçilik U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
5) Ernst Gellner -Milletler ve Milliyetçilik (2) U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction
6) Benedict Anderson- Hayali Cemaatler U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction E. Hobsbawm, Popular Proto-Nationalism", in Nations and Nationalism
7) Benedict Anderson- Hayali Cemaatler 2 U. Özkırımlı, "Modernism", in Theories of Nationalism: A Critical Introduction B. Anderson, "Cultural Roots", in Imagined Communities
8) Eric Hobsbawm - Milletler ve Milliyetçilik E. Hobsbawm, "Popular Proto Nationalism", in Imagined Community
9) Eric Hobsbawm - Milletler ve Milliyetçilik 2 E. Hobsbawm, "Popular Proto Nationalism", in Imagined Community
10) Anthony Smith- Etnosembolizm U. Özkırımlı, "Ethnosymbolism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
11) Anthony Smith - Etnosembolizm 2
12) Partha Chatterjee - Milliyetçilik ve Kolonyalizm U. Özkırımlı, "Contemporary Approaches to Nationalism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
13) Partha Chatterjee - Milliyetçilik ve Kolonyalizm 2 U. Özkırımlı, "Contemporary Approaches to Nationalism" in Theories of Nationalism: A Criticial Introduction
14) Genel Değerlendirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Özkırımlı, Umut (2017), Theories of Nationalism: A ciritical introduction, London: Palgrave

Kedourie, E. (ed.) (1971) Nationalism in Asia and Africa, London: Weidenfeld & Nicolson.
Diğer Kaynaklar: Anderson, B. (1991) [1983] Imagined Communities: Reflections on the Origin and
Spread of Nationalism, London: Verso, 2nd edition.
Calhoun, C. (2007) Nations Matter: Culture, History, and the Cosmopolitan Dream,
London and New York: Routledge.
Chatterjee, P. (1996) ‘Whose Imagined Community?’, in G. Balakrishnan (ed.), Mapping
the Nation, London: Verso, 214–25.
Gellner, E. (1983) Nations and Nationalism, Oxford: Blackwell.
Hobsbawm, E. J. (1990) Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth,
Reality, Cambridge: Cambridge University Press.
Smith, A. D. (1999) Myths and Memories of the Nation, Oxford: Oxford University
Press.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir,
2) Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir,
3) Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir,
4) Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir,
5) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir,
6) Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir,
7) Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir,
8) Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir,
9) Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir,
10) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir,
11) Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir,
12) Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir,
13) Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir,

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Soru Cevap
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 15.00
Sunum 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 58
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 34
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 92
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4