Dersin Amacı: |
Kültürel Miras dersinin amacı, kültürel varlıkların çeşitliliğinin, değerlerinin, tarihi zenginliğin ve sürdürülebilmesinin öneminin vurgulanarak, farklı kültürel kimlikleri tanıyarak gelecek nesillere aktarılmasının ve korunmasının önemiyle toplumsal, ekonomik ve çevresel etkileriyle birlikte bilgi birikimlerini geliştirmek için gerekli yeni bilgilerin kazanılmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kültürel Miras dersi, kültürel mirasın tanımı ve önemi, yasal ve etik çerçeveler, koruma teknikleri, toplumsal farkındalık, kriz durumlarında kültürel mirasın korunması, müzelerin rolu ve Ders öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazanmalarını amaçlar. Ayrıca vaka çalışmaları ve çeşitli konular üzerinde akademik araştırmaları ve ölçülü tartışmaları içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kültürel mirasın tanımı ve önemi |
|
|
2) |
2. Kültürel mirasın korunmasında otantiklik
|
|
|
3) |
3. Miras değerlendirme ve planlama süreçleri
|
|
|
4) |
4. Uluslararası Koruma teknikleri ve teknolojileri
|
|
|
5) |
Opera Sanatının doğuşu ve erken dönem,
Barok dönemi ve Opera
Klasik dönem ve Romantik dönem Operası.
Osmanlı ve Türk opera sanatının gelişimi |
|
|
6) |
Krizlerde kültürel mirasın korunması |
|
|
7) |
Yerel Müzeler ve maddi kültür
|
|
|
8) |
Yasal ve etik çerçeveler |
|
|
9) |
Mitolojik miraslar, müzikal tiyatronun tarihi ve gelişimi |
|
|
10) |
Paleotik çağdan günümüze sözlü ve yazılı kültürel varlıklar.
|
|
|
11) |
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği |
|
|
12) |
Ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeler. UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi
|
|
|
13) |
Dijital teknolojiler ve miras belgeleme arşivleme |
|
|
14) |
Aya Sophianın Tarihi ve mimarisi. Kültürel, dini önemi ve mimari özellikleri |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|