Dersin Amacı: |
Kültürel Miras dersinin amacı, kültürel varlıkların çeşitliliğinin, değerlerinin, tarihi zenginliğin ve sürdürülebilmesinin öneminin vurgulanarak, farklı kültürel kimlikleri tanıyarak gelecek nesillere aktarılmasının ve korunmasının önemiyle toplumsal, ekonomik ve çevresel etkileriyle birlikte bilgi birikimlerini geliştirmek için gerekli yeni bilgilerin kazanılmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kültürel Miras dersi, kültürel mirasın tanımı ve önemi, yasal ve etik çerçeveler, koruma teknikleri, toplumsal farkındalık, kriz durumlarında kültürel mirasın korunması, müzelerin rolu ve Ders öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazanmalarını amaçlar. Ayrıca vaka çalışmaları ve çeşitli konular üzerinde akademik araştırmaları ve ölçülü tartışmaları içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kültürel mirasın tanımı ve önemi |
|
|
2) |
2. Kültürel mirasın korunmasında otantiklik
|
|
|
3) |
3. Miras değerlendirme ve planlama süreçleri
|
|
|
4) |
4. Uluslararası Koruma teknikleri ve teknolojileri
|
|
|
5) |
Opera Sanatının doğuşu ve erken dönem,
Barok dönemi ve Opera
Klasik dönem ve Romantik dönem Operası.
Osmanlı ve Türk opera sanatının gelişimi |
|
|
6) |
Krizlerde kültürel mirasın korunması |
|
|
7) |
Yerel Müzeler ve maddi kültür
|
|
|
8) |
Yasal ve etik çerçeveler |
|
|
9) |
Mitolojik miraslar, müzikal tiyatronun tarihi ve gelişimi |
|
|
10) |
Paleotik çağdan günümüze sözlü ve yazılı kültürel varlıklar.
|
|
|
11) |
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği |
|
|
12) |
Ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeler. UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi
|
|
|
13) |
Dijital teknolojiler ve miras belgeleme arşivleme |
|
|
14) |
Aya Sophianın Tarihi ve mimarisi. Kültürel, dini önemi ve mimari özellikleri |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
|
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
|
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|