Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
2) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
3) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
4) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
5) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
6) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
7) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
8) Ara sınav
|
9) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
10) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
11) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
12) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
13) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
14) Final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Inovasyon Tarihi ve endustriyel devrim |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
2) |
Inovasyon turleri ve tarihteki onemli urun inovasyonlari |
Ilgili dersmateryalleri ve kitaplar
|
|
3) |
Inovasyon stratejileri ve isletmelerde inovasyon organizasyonu |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
4) |
Patent, mara tescili ve lisanslama gibi temel inovasyon kavramlarinin tanimlanmasi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
5) |
Inovasyonun finansmani |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
6) |
Finansal teknoloji inovasyonlari ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
7) |
Vize Sinavi |
|
|
8) |
Tarim sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
9) |
Otomotiv sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
10) |
Oyun sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
11) |
Saglik sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
12) |
Savunma sanayindeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
13) |
Dunyadaki onemli inovasyon merkezlerinin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
14) |
Tubitaktan hibe alma, startup kavrami gibi uygulamalaya yonelik konularin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
15) |
Final sinavi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
|
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
|
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
|
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|