Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
2) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
3) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
4) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
5) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
6) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
7) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
8) Ara sınav
|
9) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
10) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
11) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
12) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
13) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
14) Final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Inovasyon Tarihi ve endustriyel devrim |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
2) |
Inovasyon turleri ve tarihteki onemli urun inovasyonlari |
Ilgili dersmateryalleri ve kitaplar
|
|
3) |
Inovasyon stratejileri ve isletmelerde inovasyon organizasyonu |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
4) |
Patent, mara tescili ve lisanslama gibi temel inovasyon kavramlarinin tanimlanmasi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
5) |
Inovasyonun finansmani |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
6) |
Finansal teknoloji inovasyonlari ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
7) |
Vize Sinavi |
|
|
8) |
Tarim sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
9) |
Otomotiv sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
10) |
Oyun sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
11) |
Saglik sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
12) |
Savunma sanayindeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
13) |
Dunyadaki onemli inovasyon merkezlerinin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
14) |
Tubitaktan hibe alma, startup kavrami gibi uygulamalaya yonelik konularin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
15) |
Final sinavi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|