ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413YETOS-ISS2486 İnovasyon Yönetimi: Stratejiler ve Süreçler 3 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi HANDE İPEK ARSLAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Inovasyon ile ilgili onemli kavramlari aciklamak, isletmelerde inovasyon ve teknoloji yonetiminin nasil yapildigini aktarmak ve buyuk endustrilerdeki inovasyonlari ogretmek
Dersin İçeriği: Inovasyon tarihi ve ilgili terimler, inovasyonun finansmani ve finansal teknoloji isletmelerinden sanayi isletmelerine kadar pek cok isletmenin incelenmesi

Derse Özgü Kurallar

Derse %70 devam zorunlulugu vardir

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  2) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  3) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  4) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  5) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  6) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  7) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  8) Ara sınav
  9) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  10) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  11) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  12) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  13) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
  14) Final sınavı
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Inovasyon Tarihi ve endustriyel devrim Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
2) Inovasyon turleri ve tarihteki onemli urun inovasyonlari Ilgili dersmateryalleri ve kitaplar
3) Inovasyon stratejileri ve isletmelerde inovasyon organizasyonu Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
4) Patent, mara tescili ve lisanslama gibi temel inovasyon kavramlarinin tanimlanmasi Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
5) Inovasyonun finansmani Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
6) Finansal teknoloji inovasyonlari ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
7) Vize Sinavi
8) Tarim sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
9) Otomotiv sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
10) Oyun sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
11) Saglik sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
12) Savunma sanayindeki inovasyonlar ve ornek isletmeler Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
13) Dunyadaki onemli inovasyon merkezlerinin incelenmesi Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
14) Tubitaktan hibe alma, startup kavrami gibi uygulamalaya yonelik konularin incelenmesi Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
15) Final sinavi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Innovation Management: Effective Strategy and Implementation ,Keith Goffin and Rick Mitchell 2016

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir.
4) Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir.
5) Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir.
7) Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir.
8) Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir.
10) Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir.
11) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir.
12) Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13) Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
14) Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir.
15) Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Gösterim
Okuma
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Tez Sunma
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ