Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
2) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
3) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
4) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
5) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
6) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
7) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
8) Ara sınav
|
9) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
10) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
11) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
12) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
13) İnovasyonu anlamak, inovasyon ile ilgili terimleri bilmek, inovasyon süreçlerini bilmek, inovasyon örnekleri verebilmek.
|
14) Final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Inovasyon Tarihi ve endustriyel devrim |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
2) |
Inovasyon turleri ve tarihteki onemli urun inovasyonlari |
Ilgili dersmateryalleri ve kitaplar
|
|
3) |
Inovasyon stratejileri ve isletmelerde inovasyon organizasyonu |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
4) |
Patent, mara tescili ve lisanslama gibi temel inovasyon kavramlarinin tanimlanmasi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
5) |
Inovasyonun finansmani |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
6) |
Finansal teknoloji inovasyonlari ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
7) |
Vize Sinavi |
|
|
8) |
Tarim sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
9) |
Otomotiv sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
10) |
Oyun sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
11) |
Saglik sektorundeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
12) |
Savunma sanayindeki inovasyonlar ve ornek isletmeler |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
13) |
Dunyadaki onemli inovasyon merkezlerinin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
14) |
Tubitaktan hibe alma, startup kavrami gibi uygulamalaya yonelik konularin incelenmesi |
Ilgili kitaplar ve ders materyalleri
|
|
15) |
Final sinavi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|