DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70313METOS-IOP0091 Mülakat ve Müzakere Teknikleri 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders IV
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. CANAN ÇETİN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İş görüşmelerinde ve performans değerleme gibi görüşmelerde gerekli olan görüşme süreci hakkında derinlemesine bilgi ve deneyim paylaşmaktır.
İş görüşmelerinde ücret pazarlığında, gündelik örgüt dünyasında ve iş dışı yaşantımızda en çok kullandığımız, farkında olmadığımız müzakere süreci hakkında bilgi ve deneyim paylaşımını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Görüşmeyi Başlatmak ve soru sormak
Soru sormak ve cevap almak
Soru türleri
Sondajlamak
Dinlemek
Performans değerlendirme görüşmeleri
Görüşmeyi sonlandırmak
Müzakere ile ilgili kavramlar: ikna, pazarlık, rekabet
Müzakere katılanlar ve müzakere süreci
Müzakere sürecinin amaçları, stratejileri
Müzakere becerileri
Alternatif müzakere şekilleri

Derse Özgü Kurallar

! Paylaşılan notlar ve sunumlar hiçbir şekilde kaynak olarak kullanılamaz ve paylaşılamaz. Paylaşılan notlar ve sunumlar ilk sayfalarda belirtilen kaynaklardan geniş bir özetleme yapılarak alınmıştır. Sunumlar ve notlar herhangi bir akademik çalışmada kaynak olarak gösterilemez.
! Sunumlarınızdaki içerik orijinal olmalı ve sunumları asla okumamalısınız. Anladığınızı anlatınız.
! Her hafta derse çalışarak, hazırlıklı gelinmelidir
! Ders, alan öğrencilerin yapısına göre ders içeriği yeniden şekillendirilebilir. Bu nedenle güncellenen ders içeriğinin takibi yapılmalıdır.
! Ders için belirlenen sınıf temsilcileri hocası ve sınıfla sürekli iletişim içerisinde olmalı ve istisnai durumlarda hocasına haber vererek bilgilendirme yapmalıdır.
! Sunum alan öğrenci son dakika gelmediğinde finali eksik değerlendirilir.
! Derse devam ve aktif katılım önemlidir
! Dersteki öğrencilerin eğitim geçmişlerine göre sunu, örnek olay sunum adı altında değerlendirilecektir. Tarihleri ders başladıktan sonra belirlenecektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Program sonucunda, mülakat unsurları, mülakata gelen ve mülakatı yapan kişiye düşen görevler, mülakata nasıl hazırlanıldığı, mülakat türleri,vb hakkında yetkinlik kazanılır. Müzakere dersi tamamlandığında; müzareke süreci, müzakereden önce, müzakere sırasında ve müzakereden sonra neler yapılması gerektiği hususunda yetkinlik kazanılır. Ayrıca müzakere stratejileri, alternatif müzakere şekilleri vb hakkında yetkinlik kazanılır. Ders kazanımı, konuk ve konuşmacılar derse davet edilecektir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) MÜLAKATA HAZIRLIK
2) MÜLAKAT REHBERİ GELİŞTİRMEK
3) MÜLAKAT SÜRECİ
4) MÜLAKATI SONLANDIRMAK VE DEĞERLENDİRİLMESİ
5) MÜLAKAT VE ETİK, MÜLAKATTA YENİ EĞİLİMLER
6) İYİ BİR MÜLAKAT İÇİN ÖNERİLER
7) MÜZAKERE TEKNİKLERİNE OPTİMAL YAKLAŞIM
8) MÜZAKERE SÜRECİNDE AMAÇLAR
9) MÜZAKEREYE KATILANLAR
10) MÜZAKEREDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
11) MÜZAKERE SÜRECİNİN AŞAMALARI
12) MÜZAKERE STRATEJİLERİ
13) GENEL TEKRAR
14) FİNAL HAFTASI Not: Tüm programlarda akademik takvim esas olup, vize ve final tarihleri ayrıca ilan edilecektir. Ders programları, öğrencinin mezuniyetine, ihtiyacına vb. sine göre güncellenir.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitapları;
Canan Çetin, Mehmet Lütfü Arslan Müzakere Teknikleri,5.Baskı, Beta Yayınevi, 2022
Canan Çetin, Mehmet Lütfü Arslan , Mülakat, Beta Yayınevi, 3. Baskı, Beta Yayınevi
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş ve örgüt psikolojisinin temel kuramları, kavramları ve tarihsel gelişimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma.
2) Örgütlerde bireysel, grupsal ve sistem düzeyindeki psikolojik süreçleri açıklayabilecek kuramsal altyapıyı edinme.
3) İnsan kaynakları yönetimi, liderlik, motivasyon, örgütsel davranış ve iş sağlığı alanlarında karşılaşılan sorunları bilimsel yöntemlerle analiz etme.
4) İş ortamında psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarını seçme, uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi geliştirme.
5) Örgütsel sorunlara yönelik veri temelli çözüm önerileri üretir ve bu önerileri akademik veya mesleki bir çerçevede sunma.
6) Mesleki uygulamalarda etik ilkelere uygun davranır ve psikolojik müdahale sınırlarını gözetme.
7) Disiplinlerarası bilgi ve becerileri birleştirerek iş yaşamındaki karmaşık problemlere yaratıcı çözümler geliştirme.
8) Bireysel ve ekip çalışmasına etkin biçimde katılır; liderlik ve iş birliği rollerini üstlenebilme.
9) Akademik ve mesleki yaşamında sürekli öğrenmeye açık şekilde bilimsel gelişmeleri takip ederek bunları uygulamalarına entegre edebilme.
10) Sözlü ve yazılı iletişimde açık, etkili ve profesyonel bir dil kullanarak uzmanlık bilgisini farklı hedef kitlelere aktarabilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ