DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70313METOS-IOP0091 | Mülakat ve Müzakere Teknikleri | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders IV |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. CANAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | İş görüşmelerinde ve performans değerleme gibi görüşmelerde gerekli olan görüşme süreci hakkında derinlemesine bilgi ve deneyim paylaşmaktır. İş görüşmelerinde ücret pazarlığında, gündelik örgüt dünyasında ve iş dışı yaşantımızda en çok kullandığımız, farkında olmadığımız müzakere süreci hakkında bilgi ve deneyim paylaşımını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Görüşmeyi Başlatmak ve soru sormak Soru sormak ve cevap almak Soru türleri Sondajlamak Dinlemek Performans değerlendirme görüşmeleri Görüşmeyi sonlandırmak Müzakere ile ilgili kavramlar: ikna, pazarlık, rekabet Müzakere katılanlar ve müzakere süreci Müzakere sürecinin amaçları, stratejileri Müzakere becerileri Alternatif müzakere şekilleri |
! Paylaşılan notlar ve sunumlar hiçbir şekilde kaynak olarak kullanılamaz ve paylaşılamaz. Paylaşılan notlar ve sunumlar ilk sayfalarda belirtilen kaynaklardan geniş bir özetleme yapılarak alınmıştır. Sunumlar ve notlar herhangi bir akademik çalışmada kaynak olarak gösterilemez. ! Sunumlarınızdaki içerik orijinal olmalı ve sunumları asla okumamalısınız. Anladığınızı anlatınız. ! Her hafta derse çalışarak, hazırlıklı gelinmelidir ! Ders, alan öğrencilerin yapısına göre ders içeriği yeniden şekillendirilebilir. Bu nedenle güncellenen ders içeriğinin takibi yapılmalıdır. ! Ders için belirlenen sınıf temsilcileri hocası ve sınıfla sürekli iletişim içerisinde olmalı ve istisnai durumlarda hocasına haber vererek bilgilendirme yapmalıdır. ! Sunum alan öğrenci son dakika gelmediğinde finali eksik değerlendirilir. ! Derse devam ve aktif katılım önemlidir ! Dersteki öğrencilerin eğitim geçmişlerine göre sunu, örnek olay sunum adı altında değerlendirilecektir. Tarihleri ders başladıktan sonra belirlenecektir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Program sonucunda, mülakat unsurları, mülakata gelen ve mülakatı yapan kişiye düşen görevler, mülakata nasıl hazırlanıldığı, mülakat türleri,vb hakkında yetkinlik kazanılır.
Müzakere dersi tamamlandığında; müzareke süreci, müzakereden önce, müzakere sırasında ve müzakereden sonra neler yapılması gerektiği hususunda yetkinlik kazanılır. Ayrıca müzakere stratejileri, alternatif müzakere şekilleri vb hakkında yetkinlik kazanılır.
Ders kazanımı, konuk ve konuşmacılar derse davet edilecektir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | MÜLAKATA HAZIRLIK | ||
2) | MÜLAKAT REHBERİ GELİŞTİRMEK | ||
3) | MÜLAKAT SÜRECİ | ||
4) | MÜLAKATI SONLANDIRMAK VE DEĞERLENDİRİLMESİ | ||
5) | MÜLAKAT VE ETİK, MÜLAKATTA YENİ EĞİLİMLER | ||
6) | İYİ BİR MÜLAKAT İÇİN ÖNERİLER | ||
7) | MÜZAKERE TEKNİKLERİNE OPTİMAL YAKLAŞIM | ||
8) | MÜZAKERE SÜRECİNDE AMAÇLAR | ||
9) | MÜZAKEREYE KATILANLAR | ||
10) | MÜZAKEREDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR | ||
11) | MÜZAKERE SÜRECİNİN AŞAMALARI | ||
12) | MÜZAKERE STRATEJİLERİ | ||
13) | GENEL TEKRAR | ||
14) | FİNAL HAFTASI Not: Tüm programlarda akademik takvim esas olup, vize ve final tarihleri ayrıca ilan edilecektir. Ders programları, öğrencinin mezuniyetine, ihtiyacına vb. sine göre güncellenir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitapları; Canan Çetin, Mehmet Lütfü Arslan Müzakere Teknikleri,5.Baskı, Beta Yayınevi, 2022 Canan Çetin, Mehmet Lütfü Arslan , Mülakat, Beta Yayınevi, 3. Baskı, Beta Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İş ve örgüt psikolojisinin temel kuramları, kavramları ve tarihsel gelişimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma. | |
2) | Örgütlerde bireysel, grupsal ve sistem düzeyindeki psikolojik süreçleri açıklayabilecek kuramsal altyapıyı edinme. | |
3) | İnsan kaynakları yönetimi, liderlik, motivasyon, örgütsel davranış ve iş sağlığı alanlarında karşılaşılan sorunları bilimsel yöntemlerle analiz etme. | |
4) | İş ortamında psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarını seçme, uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi geliştirme. | |
5) | Örgütsel sorunlara yönelik veri temelli çözüm önerileri üretir ve bu önerileri akademik veya mesleki bir çerçevede sunma. | |
6) | Mesleki uygulamalarda etik ilkelere uygun davranır ve psikolojik müdahale sınırlarını gözetme. | |
7) | Disiplinlerarası bilgi ve becerileri birleştirerek iş yaşamındaki karmaşık problemlere yaratıcı çözümler geliştirme. | |
8) | Bireysel ve ekip çalışmasına etkin biçimde katılır; liderlik ve iş birliği rollerini üstlenebilme. | |
9) | Akademik ve mesleki yaşamında sürekli öğrenmeye açık şekilde bilimsel gelişmeleri takip ederek bunları uygulamalarına entegre edebilme. | |
10) | Sözlü ve yazılı iletişimde açık, etkili ve profesyonel bir dil kullanarak uzmanlık bilgisini farklı hedef kitlelere aktarabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |