Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kültürel miras ve doğal mirasın korunması konusunda temel bilgi ve yaklaşıma sahiptir. Turizm ile miras öğeleri arasındaki ilişkisel bağı kavramıştır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) kültürel ve doğal mirasın turizm bağlamında yaşatılması ve korunmasına ilişkin temel teknik ve yöntemleri öğrenmiştirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tarihi çevrelerde turizm faaliyetleri ve korumanın birlikte yürütülmesine yönelik bilinçleri gelişmiştir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
. Tanışma, Dersin Amacının ve Kapsamının Anlatılması, Kaynak Paylaşımı
. Seminerler ve Ödevlerin İçeriği Hakkında Bilgi Verilmesi ve Örnek Gösterilmesi
|
|
|
2) |
. Kavramlar (Kültür, Kültürel Miras, Turizm, Kültür Turizmi …)
. Turizm Amaçlı ‘Seyahat’ (Hareket) ve Turizmin Tarihsel Gelişimi
. Kültür Turizminin Öğeleri (Doğal Öğeler, Kültürel Öğeler, Anıtlar, Arkeolojik Alanlar, Kültür Yapıları ve Aktiviteleri, Kültürel Peyzajlar, İnanç, Edebiyat, Sanat…)
. Turizmin Gelişiminin Yapılar ve Aktiviteler Üzerinden Kentsel Mekana Yansımaları; İstanbul Örneği (Ticaret Yapıları, Konaklama Yapıları, Dinlenme ve Eğlenme Alanları (mesire, plaj…), Etkinlikler…)
|
|
|
3) |
. Seyyahlar ve Seyahatnameler
. 19. Yüzyıl Seyahatnamelerinde İstanbul Anlatılarında Kültürel ve Doğal Çevre Okuması
|
|
|
4) |
. Dünya Mirası Kavramı
. Dünya Mirası Alanları ve Turizm
. Dünya Mirası Alanlarından Örnekler – Kültürel ve Doğal Miras Alanlarında Koruma
. İstanbul’un Dünya Mirası Alanları
|
|
|
5) |
. Kültür Turizmi ve Koruma Alanında Yeni Kavramlar ve Gelişmeler
. Güncel Koruma Disiplini Çerçevesinde Kültürel Rota Kavramı ve Gelişimi
. Dünyadan ve Türkiye’den Kültürel Rota Örnekleri
|
|
|
6) |
. Öğrenci Sunumları (Türkiye’nin Dünya Mirası Alanlarından Birinin Örnek Olarak İncelenmesi) (Yıl sonu notuna etkisi %10) |
|
|
7) |
Ara Sınav (Yıl sonu notuna etkisi %20) |
|
|
8) |
. Kültürel Mirasın Korunması ve Turizm Alanında Çalışmalar Üreten Kurumlar, Organizasyonlar ve İş Birlikleri (UNESCO, ICOMOS, Birleşmiş Milletler Avrupa Konseyi…) ve Uygulamalardan Örnekler |
|
|
9) |
. Koruma Bağlamında Farkındalık Yaratma ve Eğitimin Önemi (Atölyeler, Workshoplar, Etkinlikler, Eğitim Programları örnekleri) |
|
|
10) |
. Kültürel ve Doğal Mirasın Algılanması ve Sunumu |
|
|
11) |
. Kültürel ve Doğal Miras Değerleri Üzerinde Turizmin Olumsuz Etkileri ve Problemler
. Kültürel ve Doğal Miras Değerine Sahip Alanlarda Turizm Planlaması ve Yönetimi
|
|
|
12) |
. Kültürel Mirasın Turizm Etkinliklerindeki Kullanımı: İstanbul’dan Koruma Bağlamında Olumlu ve Olumsuz Örnekler |
|
|
13) |
. Öğrenci Seminer Sunumları (Seçilecek Tarihi Bir Çevrede Bir Rota Önerisi) (Yıl sonu notuna etkisi %20) |
|
|
14) |
FİNAL SINAVI (Seçilecek Tarihi Bir Çevrede Bir Rota Önerisine Ait Sunum Paftası Teslimi) (Yıl sonu notuna etkisi %50) |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|