(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır.
1.1) İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir.
1.2) İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri vb. tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir.
|
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
2) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir.
2.1) İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır.
2.2) İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
3) Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir.
3.1) Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır.
3.2) İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir.
3.3) Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir.
|
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
5.3) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5.6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
5.7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
5.9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder
5.10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5.11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)
|