(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar.
1.1) kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir
1.2) Alanı ile alakalı terminoloji kullanır
|
2) odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
2.1) temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar
2.2) işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir
2.3) işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir
2.4) işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder
2.5) alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar
2.6) işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir
2.7) kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir
2.8) işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır
2.9) işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar
2.10) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
|
4) gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
4.1) gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir.
4.2) işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir.
4.3) işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder.
4.4) işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
6) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır
6.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir
6.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır
6.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
6.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir
6.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
6.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
3) alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
3.1) diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır
3.2) sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar
3.3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3.4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
3.5) meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir.
|
5) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular
5.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
5.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
5.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
5.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|