(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilişim güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1.1) Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
1.2) Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur.
1.3) Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder.
1.4) Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder.
1.5) Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar.
1.6) Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
1.7) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar.
|
2) Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder.
2.1) Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler.
2.2) Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler.
2.3) Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
3) Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler.
3.1) Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar.
3.2) Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar.
3.3) Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar.
3.4) Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar.
|
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) 21.yüzyıl becerisi olan iletişim becerisini dersinde edindiği teorik bilgileri iş hayatında uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
5.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
5.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|