KLİNİK PSİKOLOJİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
| Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
2 |
120 |
TYÇ Yeterlilik Türü: Tezli Yüksek Lisans TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey Yönelim: Akademik Sınıflandırma (ISCED 2013):031,091 Temel Öğrenme Alanı:22,31,72 Kategori: Ana Yeterlilik |
|||
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ) |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
|
7) Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
|
10) Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
|
5) Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
|
1) Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
|
2) Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
|
3) Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
|
4) Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
|
6) Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
|
8) Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
|
9) Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
|
1) Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
|
2) Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
|
3) Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
|
4) Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
|
5) Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
|
6) Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
|
7) Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
|
8) Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
|
9) Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
|
10) Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |