ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

İLETİŞİM TASARIMI LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):021,022,031,032 Temel Öğrenme Alanı:21,22,31,32
  • Kategori: Ana Yeterlilik

GENEL BİLGİ

21. yüzyılın siyasal, sosyal, ekonomik ve teknolojik yapısı, farklı disiplinlerin bir araya geldiği ve birlikte çalışmasını gerektiren yeni iş ortamları yaratmıştır. Bu iş ortamlarının dinamik ve rekabetçi yapısı içerisinde bireyler, topluluklar, kurumlar ve markalar varlıklarını sürdürmek, çevreleriyle etkin iletişim kurmak için iletişim sürecini tasarlamak ve doğru şekilde yönetmek durumundadırlar. Ayrıca, rekabetçi ekonomilerde faaliyet gösteren işletmelerin varlıklarını sürdürebilmesi ve büyümesi, markalaşma sürecini ne derece başarılı yürüttükleriyle doğrudan ilgilidir. Markalaşma süreci, önemli yatırımlar gerektiren, farklılaşma stratejisini zorunlu kılan önemli bir süreçtir. Günümüzde markalaşmanın ve dolayısıyla farklılaşmanın önemini kavrayarak, bu alanda yetişmiş uzmanlarla çalışmanın gerekliğini bilen birçok kurum ve kuruluşun varlığı, iletişim sektörüne yapılan yatırımların da her yıl artmasını sağlamaktadır. Örneğin, bugün kurumsal iletişim alanında profesyonel iletişim danışmanlığı veren ajanslarla yapılan iletişim çalışmalarına yapılan yatırımın 110 milyon dolara yakın olduğu tahmin edilmekte; dünyanın önde gelen uluslararası stratejik iletişim şirketleri grubu WPP’nin Türkiye’deki gelirlerinin 150 milyon dolara yaklaştığı bilinmektedir. Ülkelerin tanıtım bütçelerine ayrılan bütçeler de iletişim sektörünün büyüklüğüne ilişkin önemli bir göstergedir. Örneğin, 2014 yılında ülkemizin yurtdışında bir yıllık tanıtımı amacıyla yürütülen kampanya için ayrılan bütçe, 50 milyon dolar olup; Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 yılına kadar aşamalı olarak gerçekleştirmeyi planladığı Marka Kent Projesi kapsamında, 15 kente yapılacak yatırımların toplamı 750 milyon TL olarak duyurulmuştur. Görüldüğü üzere yatırımların yıldan yıla artması, iletişim sektörünün de büyümesine ve daha fazla iyi yetişmiş insan kaynağına ihtiyaç duymasına neden olmaktadır. İletişim sürecinin tasarlanmasının ve yönetilmesinin böylesine önem kazandığı bir ortamda, iletişim sektörü de disiplinler arası eğitim almış, sentez becerisi gelişmiş, donanımlı, yenilikçi ve farklı bakış açılarından olayları değerlendirebilen ve yönetebilen iletişim uzmanlarına ihtiyaç duymaktadır.

Bölüm web sayfasına ulaşmak için https://www.beykoz.edu.tr/icerik/648-iletisim-tasarimi sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Program hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız.