ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim Tasarımı ve Göstergebilim TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

İLETİŞİM TASARIMI VE GÖSTERGEBİLİM TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Yüksek Lisans Derecesi


2


120


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Tezli Yüksek Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 7. Düzey
  • QF-EHEA: 2. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:21,22
  • Kategori: Ana Yeterlilik

GENEL BİLGİ

İletişim; kendini ifade etmek, anlamak ve anlaşılmak, bilgi vermek, kamuoyu oluşturmak, ikna etmek, davranış değişikliği yaratmak için son derece önemli, temel bir gereksinimdir. Bu temel gereksinim, sadece insanlar için değil, gruplar, örgütler, kitleler ve toplumların varlıklarını sürdürebilmek adına zaruridir. Karmaşık, dinamik ve farklı alanları hem birbirine bağlayan hem de etkileşim yaratan bir olgu olan iletişim, doğru tasarlanması ve yönetilmesi gereken zorlu bir süreçtir.
İletişimin sosyal yaşamın ayrılmaz bir parçası olduğu düşünüldüğünde etrafımızı kuşatan bu göstergeleri algılamak, anlamak, bakmayı değil görmeyi öğrenmek, ayırdına varabilmek, tüm bu anlatımların hangi biçim altında verildiğini çözebilmek ve çözümleyebilmek göstergebilim çalışmalarını önemli kılmaktadır. Göstergebilim, gösterge evrenine özgü yasaları belirlemeyi, işleyiş kurallarını saptamayı, inceleme yöntemlerini oluşturmayı, betimleme ve açıklama işlemlerini gerçekleştirmeyi; kısaca bu anlamlı dizgeleri hem kavrayabilecek hem de yorumlayabilecek bir çözümleme ve yeniden yapılandırma modeli sunmayı amaçlar.
Gösterge ise somut olarak algılananla, onun neyi temsil ettiğini anlamak arasına bir yorumun girmesiyle belirir. Göstergebilim, evrene özgü yasaları belirlemeyi, işleyiş kurallarını saptamayı, inceleme yöntemlerini oluşturmayı, betimleme ve açıklama işlemlerini gerçekleştirmeyi; kısaca bu anlamlı dizgeleri hem kavrayabilecek hem de yorumlayabilecek bir çözümleme ve yeniden yapılandırma modeli sunmayı amaçlar. Makine ya da cihazlarda bulunan ışıklı göstergeler, havadaki basınç miktarını ‘gösteren’ basınçölçer (barometre), telefon eden kişiyi abone merkezine bildiren “telefon göstergesi”, zamanı bildiren araç: saat veyahut da uçağın yükseltisini öğrenmemize yarayan yükselti göstergesi, trafik işaretleri/tabelaları ve benzeri gibi ayrıntılar hayatta çokça karşılaştığımız gösterge çeşitlerinden bazılarıdır.
21. yüzyılın değişken siyasal, sosyal, ekonomik ve teknolojik yapısı, farklı disiplinlerin bir araya geldiği ve birlikte çalışmasını gerektiren yeni iş ortamları yaratmıştır. Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim ve gelişmelerin de etkisiyle kişilerarası ve kurumlararası iletişim biçimleri, iletişim anlayışları ve iletişim araçları da farklılaşmıştır. Böylesine dinamik ve rekabetçi iş ortamında bireyler, topluluklar, kurumlar ve markalar varlıklarını sürdürmek, çevreleriyle etkin iletişim kurmak için iletişim sürecini tasarlamak ve doğru şekilde yönetmek durumundadırlar.
İletişim tasarımı ve göstergebilim alanlarını tek çatı altında toplayan bu yüksek lisans programı ile iletişim tasarımını teknolojik ve estetik boyutlarını bir bütün olarak kavrayabilen ve bunları yönetebilen, gerek kendini gerçekleştirmek gerekse de iş yaşamına bir katkı olarak iletişim tasarımı ve göstergebilim eğitimi almak isteyen üniversite mezunu insanlarımızın gereksinimlerine karşılık verebilecek akademik eğitim altyapısınının oluşturulması, bugün ülkemiz işgücüne yeni nitelikler kazandırılması açısından zorunluluk arz etmektedir.
İletişim Tasarımı ve Gösterge Bilim Tezli Yüksek Lisans Programı Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (QF-EHEA)'nde 2. düzey, Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'de 7. Düzeyde tanımlanan akademik ağırlıklı bir yüksek lisans programıdır. İlgili olduğu alan ve düzeyde işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak, mezunların ilgili sektör ya da sektörlerde istihdamına yönelik ileri düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterlilikleri kazandırmak için tasarlanmıştır.
Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED-1997), (ISCED-2013)" ile Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ile ISCED Program Yeterlilik Düzeyi (2011) ni gösteren eğitim alan ve düzey kodları aşağıda verilmiştir:

•ISCED (1997) Eğitim Alan Kodu: 21,22- Sanat, Beşeri Bilimler

•ISCED (2013) Eğitim Alan Kodu: 21,22- Sanat, Beşeri Bilimler

•ISCED (2011) Program Yeterlilik Düzeyi: 7, Categorisi (Profili): 74, Alt Categorisi: 747 - Akademik Eğitim Ağırlıklı Yükseklisans Derecesi

• TYÇ ve TYYÇ Düzeyi: 7

•TYYÇ Temel Alan Kodu: 21,22 – Sanat, Beşeri Bilimler

•TYYÇ Yeterlilik Türü (Profili): Akademik Eğitim Ağırlıklı Yükseklisans Derecesi

(Programın kilit program öğrenme çıktıları, öğrenme ve öğretme yöntemleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile genel ve alana özgü kazandırdığı yetkinlikleri ve istihdam olanaklarını açıklayan bilgileri bu sayfanın ilgili menülerinde görebilirsiniz.)

Program hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız.