DİJİTAL OYUN TASARIMI LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı




4


240


TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
QF-EHEA: 1. Düzey
Yönelim: Akademik
Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:21
Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Program Eğitim Hedefleri (PEH), programdan mezun olan öğrencilerin mezuniyetlerinden birkaç yıl sonra iş ve/veya akademik yaşamlarında ulaşmaları beklenen hedefleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için belirlenmiş olan Program Eğitim Hedefleri aşağıda verilmektedir:
1 Dijital oyun projesini kavram olarak tasarlayıp, planlama ve durum analizi yaparak projelendirmeleri.
2 Oyun tasarımı sürecinde, medya araçlarının ve bu bağlamda dijital oyunların toplum üzerindeki etkilerinin farkında olarak bunun verdiği sorumlulukla oyun tasarlamaları.
3 Topluma ve çevresine duyarlı, insan haklarına saygılı, bölgesel ve küresel problemleri tanımlayabilen, yalnız bugünü değil, kamusal yararlar açısından geleceği de düşünen tasarımcılar olarak üretime katkıda bulunmaları.
4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik boyutlarını bir arada geliştirebilme yetisine sahip ve oyun tasarımı yazılımlarına hakim olmaları.
5 Oyun tasarımının tüm süreçlerini yöneterek tasarladıkları oyunu bitmiş bir ürüne dönüştürebilmeleri.