COMMUNİCATİON AND DESİGN BACHELOR`S (FIRST CYCLE) DEGREE PROGRAMME |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Level of Qualification & Field of Study | |||||
4 |
240 |
TQF Qualification Type: Academic TQF, TQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011): Level 6 QF-EHEA: First Cycle Yönelim: Academic Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:21,22 Kategori: Ana Yeterlilik |
(TQF) LEVEL AND TQF QUALIFICATION TYPE DESCRIPTIONS RELATIONSHIP MATRIX |
TQF 6 Level (UNDERGRADUATE) LEVEL IDENTIFIERS: | TQF 6 Level (UNDERGRADUATE) QUALIFICATION TYPE IDENTIFIERS: | ||||||||||||
KPLO1 | KPLO2 | KPLO3 | KPLO4 | KPLO5 | |||||||||
Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.) | |||||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olma | -Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.) | |||||||||||||
-Uzmanlık gerektiren bir iş veya öğrenme alanında, karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli, uzmanlık ve yenilik niteliği gösteren ileri düzeyde becerilere sahip olma | -Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir. | ||||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir | |||||||||||||
Competences (Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.) | |||||||||||||
-Öngörülemeyen iş veya öğrenme ortamlarında sorumluluk alarak karar verme ve bu ortamlarda karmaşık teknik veya meslekî faaliyet veya projeleri yönetme | -Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler. | ||||||||||||
-Kişilerin ve grupların meslekî gelişiminin yönetiminde sorumluluk alma | -Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir. | ||||||||||||
-Bir iş veya öğrenme alanına yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kavramları, politikaları, araçlarının uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda deneyim sahibi olma | -Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır. | ||||||||||||
-Bir iş veya öğrenme değerlendirmesinde bulunurken toplumsal ve etik değerlerin farkında olma | -Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
-Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır. | |||||||||||||
-Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||
-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | |||||||||||||
-Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır. | |||||||||||||
-Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir. | |||||||||||||
-Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler. | |||||||||||||
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir. | |||||||||||||
-Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir. |