Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce temel gramer yapısını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerisi kazanır.
|
3) Alanındaki temel kavramları inceler.
|
4) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Numbers 0- 100
The Alphabet & Spelling
Be: I/you/ he/she/it
International English & Classroom Language
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
3) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
8) |
ARA SINAV |
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
-Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik işletmeleri ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir ve pratikte benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder |
|
2) |
Deniz turizmi ve tesisleri ile ilgili genel bilgi düzeyine mevzuat bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Marina ve Yat İşletmeciliği hakkında genel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
4) |
Yat turizmi alanında temel bilgilere sahiptir ve turizmin diğer dalları ile arasındaki farklılıkları ayırabilecek düzeydedir. |
|
5) |
Yatların marina liman sahasına giriş izinleri, bağlama, tamir-bakım, konaklama ve saha işletimi hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
6) |
Marinalarda uygulanan gümrük işlemleri ve prosedürleri hakkında bilgi sahibidir ve mevzuata uygun olarak iş takibi yapabilecek yeterliliktedir. |
|
7) |
Deniz turizminin her alanında, müşterinin istekleri doğrultusunda gerekli acentecilik hizmetini verebilecek ve süreci yönetebilecek temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
8) |
Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanında temel bilgilere sahiptir. |
|
9) |
Deniz Sigorta çeşitleri hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
|
10) |
Yat Kiralama ve Brokerlik hizmetleri konusunda genel sözleşme ve içerik bilgilerine sahiptir ve Kiralama sonrası süreçleri takip eder. |
|
11) |
Marinalarda çevre koruma prosedürleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir ve süreci dokümantasyon aşamasında yürütebilecek temel bilgiye sahiptir. |
|
12) |
Dünya ekonomisi ve marina sektöründeki yatırım süreçlerini takip edebilecek temel iktisadi bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Marinalarda ve deniz turizminin diğer alanlarında müşteri ile kurulacak ilişkilerde iletişim becerilerini kullanabilen, müşteri isteklerini anlayabilen ve çözüm üretebilen yeterliliktedir. |
|
14) |
Marinalarda kullanılan teknik ekipman ile operasyon sahaları hakkında teorik bilgiye sahiptir. |
|
15) |
Sağlık, Emniyet ve Güvenlik konularında temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
16) |
Marina içerisinde hizmet veren restoran ve işletmelerin tedarik aşamaları ve şekilleri ile bunların marina işletmesi ile ilişkilerini bilir. |
|
17) |
Marinalarda insan kaynakları süreçlerini çalışma mevzuatına uygun olarak yönetir. |
|
18) |
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını, iç ve dış çevreyle ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri tanımlar. |
|
19) |
Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
20) |
Marina İşletme alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
|
21) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. |
|
22) |
Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
23) |
Marina İşletme alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
24) |
Marina İşletme alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
25) |
Marina İşletme alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
26) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
27) |
Marina İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
28) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
29) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
30) |
Marina İşletme alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
31) |
Marina İşletme alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
32) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
33) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
34) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
35) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
36) |
Marina İşletme alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
37) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
38) |
Marina İşletme alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|